BlogulSpecialistului → Resurse juridice → Cum comunici eficient prin e-mail
Cum comunici eficient prin e-mail
Foloseste formule de politete. Chiar si dupa ce esti invitat sa te adresezi cuiva pe numele mic, fii precaut cand folosesti prenumele in corespondenta prin e-mail.
Include o formula de salut si adresare personala pentru a face mai calda comunicarea prin e-mail.
Considera comunicarea un domeniu public, in ciuda celor afirmate referitor la confidentialitate. E-mailurile pot fi transmise liber, iar acest lucru chiar se intampla.
Nu trimite prin e-mail un lucru pe care nu l-ai posta intr-o revista din Times Square; notiuni precum confidentialitatea nu exista.
![]() |
Contracte de
marketing cu efect anticriza: iti apara buzunarul si-ti tripleaza cifra de vanzari. |
„Delete“ nu inseamna niciodata pierdut pentru totdeauna. Fii constient ca pana si mesajele sterse pot si recuperate. Asigura-te ca toate e-mailurile au un continut corespunzator pentru mediul de afaceri.
Fii constient ca neintelegerile sunt un fapt obisnuit in comunicarea prin e-mail. Fii moderat in a te simti jignit si in a pune rapid mana pe telefon. Constientizeaza faptul ca e-mailul poate fi interpretat gresit sau perceput ca fiind grosolan, isteric sau fara informatii suficiente.
Nu face nicio presupunere. Cu toate firewall-urile si spam-urile de astazi, nu este neobisnuit ca un e-mail sa se piarda, sa nu ajunga la destinatie sau sa fie sters din neatentie. Nu trage concluzia ca lipsa raspunsului este reactia la mesajul tau initial.
Nu trimite niciodata e-mailuri cand esti suparat. Este mult prea simplu sa trimiti un raspuns impulsiv care poate avea implicatii de durata si repercusiuni nedorite. Desi este important sa fii prompt in a raspunde, daca un e-mail te face sa vezi negru in fata ochilar, asteapta 24 de are inainte sa raspunzi si sa apesi pe Send. S-ar putea sa descoperi ca inca o zi calmeaza spiritele si te face sa dai un raspuns mai moderat.
Cum sa remediezi situatia daca...
... trimiti accidental un e-mail sau un document inainte sa fie gata pentru a deveni public.
Actioneaza rapid. Cu cat destinatarul primeste mai repede a versiune refacuta, cu atat mai bine. Trimite versiunea refacuta cat mai repede posibil si include in subiect: „Rog a nu se lua in considerare documentul trimis anterior.“