BlogulSpecialistului → Management si afaceri → Afaceri pe scurt: Pizza la domiciliu
In urma cu 12 ani, O.M. s-a gandit sa dezvolte o afacere destinata tinerilor, anume o pizzerie, dar care sa ofere si un serviciu inedit la vremea aceea, in Galati: livrare la domiciliu.
„Principala problema atunci a fost ca legislatia nu permitea amplasarea unei pizzerii la parterul unui bloc, asadar trebuiau investiti destul de multi bani pentru o constructie noua sau pentru cumpararea unui local deja existent. Am gasit un astfel de local, e-adevarat, nu foarte aproape de centru, dar am decis sa-l achizitionez si pentru asta am facut un imprumut la BRD, garantand cu casa. Ideea n-a fost prea stralucita, in conditiile in care inflatia a atins valoarea de 110%, iar pizzeria nu a functionat deloc o buna perioada de timp, deoarece nu era amenajat spatiul. Multi s-au mirat de curajul meu si chiar m-au dezaprobat. Am reusit, insa, sa trec cu bine peste acel moment, iar izolarea fata de centrul orasului s-a dovedit a fi un lucru bun in cele din urma. Clientii vin aici de placere, pentru ca nu sunt in trecere, ca in gara, si pot sa se relaxeze.”
Partea de livrare la sediu s-a dovedit si ea o idee buna. „In general, bancile, firmele mari care nu-si permit pauze mari ale angajatilor comanda pizza la sediu. Am ajuns destul de rapid la un nivel de 50 de portii livrate la domiciliu zilnic, promovand acest serviciu doar prin intermediul reclamei incriptionate pe masinile de transport ale firmei. Este o formula destul de eficienta, in conditiile in care o campanie publicitara in Galati costa tot la fel de mult ca in Bucuresti, dar ofera rezultate mai slabe.”
O pizzerie trebuie sa cuprinda o sala de consum, o bucatarie cu circuit curat si circuit murdar, o magazie si doua grupuri sanitare, unul pentru personal si altul pentru clienti, si bineinteles utilaje: malaxor, cuptor, dospitor. Cu cat dotarile sunt mai moderne, cu atat necesarul de forta de munca este mai mic. Retetele sunt clasice si nu ele joaca rolul cel mai important. Factorii de succes sunt prospetimea produselor, gramajul corespunzator, preturile convenabile si imaginea generala a localului. „O pizzerie este ca o carte de vizita”, spune O.M. „Nu ai ce sa ascunzi, pur si simplu te reprezinta.”
"Un produs pentru care clientii stau la coada! |