Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Din secretele oamenilor de succes
Publicat de catre Mirela RosuNr. vizualizari: 1697 / Rating utilizatori: 3.75 din 2 voturi
Henry Ford sustinea inca de acum 100 de ani ca succesul depinde in mare parte de comunicare. Comunici bine cu cineva, inseamna ca stabilesti o relatie la nivel afectiv si-atunci devine foarte usor pentru tine sa obtii rezultatul scontat. Iar cel mai bun truc pentru a comunica foarte bine cu cineva - spunea acelasi Ford - este sa vezi lucrurile din punctul lui de vedere.
Sa vezi lucrurile din punctul de vedere al altcuiva nu e o treaba simpla. Reusesc cel mai bine sa faca asta acele persoane numite generic "cameleloni". Cameleonii sunt interpreti abili ai personalitatii unei alte persoane si invata sa isi controleze propriile reactii in public, dar si sa si le modifice, de indata ce isi dau seama ca nu obtin rezultatele pe care le spera.
Sa vezi lucrurile din punctul de vedere al altcuiva nu e o treaba simpla. Reusesc cel mai bine sa faca asta acele persoane numite generic "cameleloni". Cameleonii sunt interpreti abili ai personalitatii unei alte persoane si invata sa isi controleze propriile reactii in public, dar si sa si le modifice, de indata ce isi dau seama ca nu obtin rezultatele pe care le spera.
Aceste persoane inteleg foarte repede care sunt trasaturile relevante ale mediului ce le inconjoara si se adapteaza rapid, atat din punct de vedere al aspectului, cat si al comportamentului. Cameleonii sunt mai numerosi in anumite categorii, anume acelea ale actorilor, vanzatorilor, politicienilor, diplomatilor si avocatilor.
Altii fac parte insa dintr-o categorie opusa, aceea a "leoparzilor" (din versetul biblic al lui Isaac: "Poate leopardul sa isi schimbe petele de pe blana?"): individualisti la maximum, raman totusi ei insisi in orice imprejurare, in ciuda tuturor. Si, cateodata, pot actiona chiar si impotriva propriilor interese.
Am mentionat aceste lucruri pentru ca se pare ca oamenii care au succes sunt, de obicei, o combinatie intre cele doua tipuri descrise mai sus: cameleon si leopard. Lee Iacocca, parintele masinii Ford Mustang si artizanul relansarii automobilului Chrysler, este un exemplu in acest sens. Inca de pe vremea cand vindea masini in sudul Statelor Unite, el a adoptat o stratagema pentru a se face acceptat de ceilalti.
Dat fiind ca avea un nume destul de straniu pentru americani, Lido Iacocca, si l-a schimbat in Lee Iacocca. Sau, si mai bine, Iacocca Lee. El sustinea chiar ca Iacocca era prenumele (ciudat si deci usor de identificat), iar Lee numele de familie (fiind un nume foarte raspandit, il ajuta sa intre in "marea familie" a americanilor). Odata ce a ajuns in varf, s-a transformat insa in leopard, exprimandu-se pe un ton foarte dur: "Ei bine, am ascultat parerile tuturor. Iata ce am decis sa fac". Si asa a iesit la iveala dubla sa natura: cameleon si leopard.
Oricum, niciodata nu e cazul sa iti dai peste cap propria personalitate in functie de exigentele situatiei si nici sa iti modelezi propria vointa dupa dorintele altora. Un exemplu graitor in acest sens este tehnica de recrutare a propriilor colaboratori adoptata de un cunoscut director de ziar.
Acesta le spunea aspirantilor la functia de redactor: "Hitler era, cu siguranta, sever. Sever, dar drept". Cei care isi exprimau acordul cu acest punct de vedere, doar ca sa ii intre in gratii, erau imediat trimisi la plimbare.
Ideile de afaceri care ne permit sa ne aruncam in valtoarea mediului business cu niveluri scazute sau medii de cheltuieli sunt idei potrivite pentru...