Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Greseli in faza de inceput a afacerii
Publicat de catre ***Nr. vizualizari: 1819 / Rating utilizatori: 5 din 1 vot
Pierdeti urma banilor
O greseala obisnuita este ca intreprinzatorii la inceput de drum nu acorda suficienta atentie fluxului de numerar, circulatiei banilor in si dinspre firma.
In fiecare an o multime de companii care au produse foarte bune, care lucreaza cu specialisti excelenti in domeniu si care au clienti de invidiat sunt fortate sa isi inchida portile din cauza acestei greseli.
Chiar si afacerile profitabile se pot trezi in imposibilitatea de plata prabusindu-se in cateva secunde. Nimic nu este mai important decat sa supravegheati circuitul banilor in fiecare moment, mai ales la inceputul unei afaceri. Cu timpul, lucrurile intra intr-un fagas normal, se dezvolta anumite structuri si circuitul banilor este controlat mai riguros, de catre mai multi oameni. Dar la inceput, cand lucrurile sunt mai confuse, fraiele se pot scapa foarte usor.
Problema multor firme „tinere” este ca activitatea pe care o desfasoara nu este clar definita. Clientii vor sa stie cat se poate de limpede ce li se ofera si ce nu li se ofera.
Este foarte usor sa pierzi concentrarea pe un anumit domeniu sau produs, mai ales atunci cand vanzarile nu sunt in top si incerci sa storci fiecare leut de pe unde se poate. Acesta nu este un lucru rau in masura in care nu se pierde linia de baza a companiei si nu apar confuzii cu privire la produsele sau serviciile oferite de firma. Cu cate un leut obtinut din stanga si din dreapta este limpede ca nimeni nu se poate imbogati si nici o firma nu poate prospera.
Tendintele mondiale sunt spre specializare intr-un anumit domeniu, iar exemplul pe care specialistii il dau in acest caz este acela al unei persoane care face atac de cord si nu se duce la medicul de familie – un generalist, ci la cardiolog – un specialist. Clientii cred ca o companie concentrata pe un domeniu specific este mult mai buna decat o companie care pretinde ca exceleaza in mai multe domenii.
Faceti cheltuieli in loc de investitii
Psihologia intreprinzatorului este un lucru extrem de interesant. Daca la inceput lucrurile au mers greu, dar situatia s-a reglementat pe parcurs, orice om de afaceri are tendinta sa creada ca lucrurile vor merge bine mereu. Incep cheltuieli pentru sedii luxoase, angajati de top, mobilier de birou, decoratiuni si altele asemenea, iar cand firma ajunge din nou la o perioada mai grea se vad “rezultatele”.
Cei mai cumpatati au insa norocul ca intr-un moment sau sezon slab in domeniu sa o duca foarte bine, traind din rezervele adunate anterior si ocupandu-se de clienti la aceleasi standarde ca in perioadele de prosperitate. In felul acesta se castiga piata de la firmele mai putin prevazatoare.
Un lucru nu trebuie uitat: cheltuieilile si investitiile sunt doua modalitati de utilizare a veniturilor total diferite – a investi pentru a face afacerea sa mearga mai bine este una si a cheltui pentru a te simti mai bine in propria firma este cu totul altceva.
Dupa o perioada mai lunga de existenta modesta a firmei, dupa ce au fost depasite mai multe momente de criza merita intr-adevar ca fata afacerii sa se schimbe cu un sediu elegant, angajati mai multi si asa mai departe.
Reversul medaliei este zgarcenia, dar ca orice extrema nici aceasta nu este benefica. Cel mai bine este ca intreprinzatorul sa urmareasca unde se duce fiecare banut si sa fie cat mai cumpatat, pastrand un echilibru constant intre incasari si cheltuieli indiferent de sezon.
Incetati sa mai asimilati informatii noi
Unul dintre cele mai bune lucruri pentru ca un intreprinzator sa isi sporeasca sansele de succes este sa isi bage bine in cap urmatoarea idee: de la fiecare persoana pe care o intalnesti ai cate ceva de invatat. Este crucial pentru un om de afaceri sa devina o masina de invatat – carti, reviste, emisiuni de radio si televiziune, internet, seminarii, intalniri ale oameilor de afaceri...
Invatamantul de lunga durata necesita resurse financiare si este greu de urmat pentru multi, mai ales ca rezultatele apar dupa foarte mult timp. Cei care urmeaza insa, o facultate in domeniul economic nu au decat de castigat. Odata iesiti de pe bancile facultatii insa incep sa gandeasca mult mai clar, inteleg mai mult din ceea ce vad si citesc, si viziunea asupra lumii afacerilor se schimba.
Greseala majora a intreprinzatorilor care prind gustul succesului este ca nu dau doi bani pe nici o scoala. Sigur ca o facultate nu este garantia reusitei in afaceri, dar este un mod de a te ridica peste medie, cu eforturi mai mici si batai de cap mai putine.
In final, diferenta dintre succes si esec, sau cel mai adesea intre succes si mediocritate este atitudinea care il face pe un intreprinzator sa inceapa cititul ziarului de dimineata cu stirile din economie, politica si social, lasand la urma sportul si divertismentul.
Ideile de afaceri care ne permit sa ne aruncam in valtoarea mediului business cu niveluri scazute sau medii de cheltuieli sunt idei potrivite pentru...