Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Intelegerea rolului de reprezentant de vanzari profesionist
Publicat de catre Bruno MedicinaNr. vizualizari: 3503 / Rating utilizatori: 5 din 1 vot
Va puteti imagina cum ar fi compania dvs. daca fiecare angajat ar putea deveni, intr-un timp relativ scurt, economist, avocat sau contabil fara sa fi facut studii de specialitate? Asta ar presupune ca fiecare sa fie un autodidact desavarsit, sa aiba una dintre aceste meserii ca hobby si sa se indeletniceasca continuu. Dar cati sunt oamenii care invata din placere si care se perfectioneaza permanent in timpul lor liber pentru a deveni adevarati profesionisti in astfel de profesii?
Unul dintre lucrurile care creeaza o imagine negativa despre vanzari in ziua de azi este acela ca, spre deosebire de calificarile necesare obtinerii oricarui alt loc de munca, oricine poate fi agent de vanzari, fara o diploma in acest sens.
Dar oricine poate face o cariera in acest domeniu? Oricine poate vinde fara a avea vreo cunostinta despre ceea ce insemna procesul vanzarii? Desigur, dar cu doua conditii, persoana trebuie sa detina calitati native deosebite si o experienta de viata bogata si/sau cererea sa fie mult mai mare decat oferta.
Este inutil sa va mai spun ca imaginea negativa despre vanzari are un impact negativ si asupra agentilor de vanzari profesionisti, care nu mai pot fi credibili. De multe ori, profesionistii isi vor utiliza in zadar toate abilitatile si cunostintele, deoarece ceea ce se surpa in cazul nostru credibilitatea cu greu va fi ridicata din nou.
Se poate intampla ca un agent de vanzari nou intr-o anumita companie sa distruga intr-un timp foarte scurt relatiile de colaborare pe care fostul ocupant al postului le-a format intr-un timp indelungat cu partenerii.
De asemenea, unii dintre reprezentantii de vanzari sau managerii de pe diverse niveluri ierarhice subestimeaza sau uita esenta unei vanzari. Daca produsul sau serviciul este adecvat pentru client, atunci dvs., in calitate de reprezentant de vanzari profesionist, aveti obligatia sa i-l vindeti. Daca produsul sau serviciul nu este adecvat necesitatilor clientului, renuntati la o parte din profit, dar pastrati relatiile bune cu potentialul client.
Unii manageri cer ca agentul de vanzari sa vanda, nu conteaza cui, nu conteaza cum, conteaza doar cifra de afaceri. Este o gandire pe termen scurt, distructiva pe termen lung, adoptata in general de cei care schimba foarte des portofoliul de clienti. Dvs., ca reprezentant de vanzari profesionist, veti da un telefon doar ca sa fiti in sprijinul clientului, va veti face timp, il veti asculta si il veti ajuta.
De ce este nevoie pentru a deveni reprezentant de vanzari profesionist?
Mai intai de toate, se stie ca vanzarea este intr-adevar o profesie. Uneori, minimum de cunostinte necesare nu exista la anumiti reprezentantii de vanzari. De aceea, profesionistii se perfectioneaza, nu atat din literatura de specialitate, cat mai ales din practica.
Astfel, stiti ca trebuie intotdeauna sa urmariti comportamentul clientilor si sa reactionati in functie de acesta, sa testati continuu impactul pe care il are comportamentul dvs. asupra clientilor si sa il modelati permanent.
Ideile de afaceri care ne permit sa ne aruncam in valtoarea mediului business cu niveluri scazute sau medii de cheltuieli sunt idei potrivite pentru...