Publicat de catre George Marin
Nr. vizualizari: 4430 /
Rating utilizatori: 5 din 3 voturi
Cum sa comunici eficient prin telefon
-
Zambeste in timp ce vorbesti. Zambetul te ajuta sa insufli caldura si energie vocii tale.
-
Trateaza persoana de la receptie ca pe un profesionist. Smecheriile te vor face doar sa pari smecher. Nu te vor ajuta sa castigi incredere.
-
Stai in picioare in timp ce vorbesti. Este o alta modalitate de a te asigura ca vocea ta este puternica, energica si se transmite bine.
-
Foloseste o oglinda cand efectuezi o convorbire telefonica. Aceasta te va ajuta sa iti amintesti sa zambesti si sa iti folosesti muschii fetei pentru a comunica mai bine prin firele telefonice.
-
Daca esti apelantul sau beneficiarul telefonului, concentreaza-te asupra discutiei.
-
Nu naviga pe Internet, nu iti verifica e-mailul sau nu iti face curat pe birou in timp ce vorbesti la telefon.
-
Cand dai un telefon, nu intreba persoana de la capatul firului: „Aveti cateva minute la dispozitie?“ Astazi, nimeni nu are niciodata timp pentru nimic. In schimb, da o tenta pozitiva intrebarii. „V-am prins intr-un moment favorabil? Da?“
 |
Contracte si Acte Esentiale pentru Managementul Resurselor Umane
din firma dvs.
Click aici! |
-
Foloseste scenariile cu grija. Este recomandat sa iti planifici exprimarea la telefon si este esential sa ai sintagme potrivite pentru a fi sigur ca iti atingi punctele-cheie. Fii totusi precaut, intrucat o discutie purtata dupa un scenariu poate suna ca si cand ar fi inregistrata.
-
Stabileste urmatoarea intalnire. Indiferent de cat de bine s-ar putea sa decurga prima intalnire, vei dori sa stabilesti o intalnire fata in fata sau, cel putin, o alta convorbire telefonica. Pregateste sugestii concrete pentru intalnirea urmatoare.
-
Afla cine controleaza convorbirea. Daca tu esti cel care ai sunat, este responsabilitatea ta sa controlezi agenda si sa conduci convorbirea catre o concluzie.
-
Foloseste un limbaj profesional si corect din punct de vedere gramatical. Nimic dintr-o convorbire telefonica nu anuleaza regulile de eticheta si protocol.
-
Cand intra casuta vocala, lasa un mesaj concis, clar si articulat care contine numai punctele-cheie intr-un limbaj de afaceri. Transmite-le celor care te suna ce ar trebui sa faca pentru a se asigura ca iau legatura cu tine.
Arta conversatiei telefonice
- Cand folosesti un telefon celular pentru o convorbire de afaceri, ia seama la ce se intampla in jur. Fii discret cand discuti afaceri intr-un loc public.
- Ai grija ca noile tehnologii din telefonie, cum ar fi apelul in asteptare, tonurile de apel si alte dispozitive, sa nu impiedice atingerea obiectivului tau de construire a relatiilor de afaceri.