BlogulSpecialistului → Management si afaceri → Dosare de Afaceri: Salon de frumusete
Probleme, ore suplimentare la serviciu, stres... Ingrijirea personala ramane adesea pe planul doi. Ocazie buna pentru saloanele de frumusete care s-au gandit sa le ofere clientelor cu venituri peste medie un tratament special, care dureaza intre doua si trei ore. Tratamentul incepe cu un peeling corporal cu sare de mare (pentru indepartarea celulelor de piele moarte), continua cu o baie relaxanta cu alge si se finalizeaza cu un masaj cu o crema revitalizanta. Inca din primul an de activitate, astfel de saloane inregistreaza o cifra de afaceri de mai multe sute de mii de euro. Succesul lor se bazeaza pe mai multe elemente: dotarea tehnica exceptionala, metodele de tratament si produsele utilizate, adaptate fiecarei cliente in parte... Dar principalul factor de succes se pare ca este atmosfera generala, plina de atentie si profesionalism, in care clienta se sim te ca o printesa rasfatata. Numele generic al acestor saloane de frumusete este Day Spa. Ultimele estimari ale ale Asociatiei Internationale Spa arata ca in lume functioneaza cca 4.400 de astfel de centre, majoritatea gasindu-se in centrele comerciale ale metropolelor. In S.U.A., industria Spa atinge o cifra de afaceri anuala de circa 3,7 miliarde $, cifra care are tendinta sa se dubleze. Numarul de saloane a crescut si el in 2003 cu 20%, iar clientela - cu aproape 60%. Prezentam in continuare principalele repere ale afacerii, asa cum se desfasoara ea in S.U.A. si Germania, cu rol de material orientativ pentru intreprinzatorii autohtoni care intentioneaza sa activeze (sau activeaza deja) pe aceasta piata.
![]() |
Inspiratia in
afaceri s-a cufundat in bezna? |
Salon de frumusete
Informatii pe scurt
Ideea: salon de tratamente speciale pentru infrumusetare si relaxare
Capital initial: intre 45.000 si 75.000 de euro, inclusiv avansul pentru chiria spatiului si plata personalului pe primele trei luni.
Cifra de afaceri: peste 120.000 de euro, incepand cu al doilea an de activitate
Profit inainte de impozitare: aproximativ 30% din cifra de afaceri
Recomandari: saloanele de frumusete sunt rentabile atat pentru incepatori, cat si in ideea extinderii unor saloane cosmetice deja existente. Experientele de succes ale intreprinzatorilor din S.U.A promit o dezvoltare similara si in tarile Europei.
Pentru mai multe detalii apasa aici