Rentrop ∧ Straton
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Oportunitati de afaceri: Conceperea de software pentru firme



10.000-20.000 de euro. Atat poate ajunge sa coste un soft specializat pentru gestiunea unei companii, un soft care se poate realiza in cateva luni, cu o investitie minima: in principiu, nu va trebuie decat un calculator, licenta pentru softurile pe care le folositi la randul dvs. si un angajat cu cunostinte solide in programare. Asta daca nu sunteti dvs. insiva un talent intr-ale programarii.

Desigur, nu toate comenzile au o asemenea anvergura, de zeci de mii de euro, dar afaceri foarte bune se pot face si cu softuri mai simplute, care sunt gata in cateva zile si costa de la 150 euro in sus. Important este sa intelegeti de la bun inceput ca utilizatorii produsului dvs. nu sunt niste specialisti IT si ca, in consecinta, pot aparea reclamatii privind modul greoi de utilizare sau neintelegerea tuturor functiilor si optiunilor. Cu cat se reduce timpul acordat asistentei tehnice si teoretice acordate clientilor pentru folosirea programului, cu atat veti putea sa va ocupati mai mult de partea de management si de promovare a afacerii. Daca programul pus la punct de dvs. constituie o solutie clara pentru o problema majora si cu care se confrunta multi, nu este exclus sa puteti trai doi-trei ani doar din vanzarea lui. Trebuie doar sa ajungeti la clientii potriviti. Cam 10-15% din clientii unei firme de sofware vin in urma recomandarilor din partea celor care au fost multumiti de produsul cumparat, dar mai ales de serviciile oferite.

Cauti ceva anume, dar nu gasesti?
 Deschide ACUM usa unei afaceri care-ti arata calea spre noi orizonturi! ...Click aici pentru detalii!

Intreprinzatori care au reusit in acest domeniu

Balanta de verificare de la A la Z. Analize, corelatii, studii de caz

Ghid practic pentru valorificarea eficienta a informatiilor din balanta de verificare

>> Click AICI <<
 

1) Pasiunea lui L.M. pentru programe de calculator s-a nascut in facultate, la sfarsitul anilor ’80, dar primele cunostinte adevarate in domeniu le-a acumulat dupa Revolutie, pe cont propriu, din manualele de specialitate nou aparute atunci in Romania. "Un manual original cu limbajul de programare Linux costa atunci cat doua salarii, dar asta nu m-a impiedicat sa-l cumpar pentru a ma documenta", isi aminteste L.M.
Lansarea in afaceri s-a produs in 1991 cand, impreuna cu patru prieteni, a infiintat o firma care comercializa computere si componente hard. Afacerea mergea foarte bine si ii dadea suficient de lucru, astfel ca nu mai avea timp si de partea de software, adevarata lui pasiune. Dar dupa ce piata distributiei si vanzarii de computere s-a cristalizat si a intrat sub umbrela a doar catorva firme puternice, a fost nevoit sa renunte la aceasta activitate si sa se orienteze spre software.

Primele programe le-a realizat impreuna cu asociatii sai si ele s-au bucurat de aprecierea clientilor, fapt care le-a dat incredere in viitorul afacerii. Au descoperit rapid ca valoarea unui program creste daca el este conceput conform datelor, stilulului si profilului fiecarui client, dar asta presupunea o documentare speciala pentru domeniul caruia ii era destinat respectivul program. Un astfel de program trebuie sa contina termenii de specialitate folositi de utilizator, dar mai ales procedurile si functiile de care el are nevoie. "Pentru a realiza un program de contabilitate performant am urmat un curs de specialitate si am facut rost de toata legislatia in domeniu, astfel incat acesta sa poata fi folosit de client cat mai eficient", spune L.M.

Dupa ce toti cei cu care a infiintat firma au plecat sa lucreze in strainatate, el a reusit sa impuna pe piata cele sapte programe de serie puse la punct pana atunci: 1) contabilitate si gestiune economica, 2) evidenta salariatilor, 3) contabilitate in partida simpla, 4) automatizare a corespondentei, 5) calculul intretinerii la asociatiile de locatari (proprietari), 6) un program destinat restaurantelor si 7) un program pentru curatatorii si spalatorii. Principalii clienti ai firmei sunt companiile mici si mijlocii, atat din domeniul productiei cat si din cel al serviciilor, dar si persoane fizice autorizate. "Am gasit destul de usor primii clienti, in general prin simple anunturi in ziar, dar si prin oferte directe, prin sistemul de scrisori prin posta si pe Internet", spune L.M. Iar in privinta dezvoltarii firmei, cifrele sunt cele mai edificatoare: cifra de afaceri a crescut constant, chiar si cu 300% pe an, ajungand acum la 50.000 de dolari, pentru o firma cu doar cativa angajati.

2) Sotii M.I. si E. I. si-au infiintat firma de software in 1992, insa activitatea a luat amploare trei ani mai tarziu, cand au inceput sa stapaneasca mai bine notiunile de marketing si management si sa cunoasca mai indeaproape piata de soft, cu cerintele ei. "A fost foarte greu la inceput, cand nu eram cunoscuti. Eram foarte buni programatori, fiind absolventi ai Facultatii de Electronica, dar nu aveam nici un fel de experienta in management", spune E.I.

Au inceput cu comenzi individuale, pentru cate un singur client, dar munceau saptamani in sir, fara cine stie ce castiguri. Cea mai mare problema cu care se era faptul ca nu aveau oameni cu experienta in promovare si marketing, astfel ca produsele nu erau prea cunoscute. "Vedeam ca oamenii carora le prezentam produsul erau multumiti si nu intelegeam de ce nu gasim mai multe persoane dispuse sa ne cumpere programele. Insa in lipsa unei strategii de promovare si a unei campanii de vanzari, cu oferte promotionale si reclama, succesul era imposibil", adauga E.I. Saltul s-a produs in 1996 cand, lucrand sub Windows, au reusit sa castige un numar mare de clienti, gratie si experientei accumulate in vanzari.

Apoi, faptul ca programele lor erau foarte flexibile, usor de utilizat si se actualizau continuu, gratis, odata cu modificarea legislatiei, a constituit un mare avantaj. Iar un alt element care a dus la succesul programelor realizate a fost specializarea in anumite domenii, care le-a permis conceperea de programe in conformitate cu cerintele clientilor. "Eu, de exemplu, sunt specialist in programul de salarii, iar sotia se pricepe la stocuri si contabilitate ", spune E.I. “Dar in ultima vreme suntem tot mai ocupati cu conducerea afacerii, asa ca intentionam sa angajam specialisti care se preia ei partea de programare, iar noua sa ne ramana mai mult timp pentru promovare si marketing.”

Pentru mai multe detalii apasa aici



Tags: oportunitati de afaceriafaceriidei de afaceriinfiintare firmaafaceri la cheiefrancizapiataplan de afaceribusinessfrancizesoftwaremarketing


Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

Oportunitati de afaceri: Conceperea de software pentru firme
Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Articole conexe

6 idei de afaceri pentru cei cu bani putini!

de Www.ideideafaceri.ro
Ideile de afaceri va dau tarcoale in 2012 dar nu aveti un capital solid de investitii? Credeti ca detineti abilitati antreprenoriale, abilitati si...
Management si afaceri
Citeste mai departe

16 idei de afaceri pentru cei cu capital mic sau mediu, in 2012!

de Www.ideideafaceri.ro
Ideile de afaceri care ne permit sa ne aruncam in valtoarea mediului business cu niveluri scazute sau medii de cheltuieli sunt idei potrivite pentru...
Management si afaceri
Citeste mai departe

3 idei de afaceri mici si simple in 2012!

de Www.ideideafaceri.ro
Ideile de afaceri mici si simple sunt unele dintre cele mai cautate oportunitati din care speram sa scoatem profit. Nu ne lasam dusi de nas de tepe...
Management si afaceri
Citeste mai departe

6 afaceri la cheie pentru romanii cu capital mic, in 2012!

de Www.ideideafaceri.ro
Iata 6 afaceri la cheie pentru romanii cu capital mic, in 2012: 1. Confectionarea de decoratiuni si ornamente pentru Craciun - afaceri...
Management si afaceri
Citeste mai departe

Comentarii0 comentarii

+

Adauga propriul comentariu aici



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

CITESTE RAPORTUL
SPECIAL
GRATUIT

7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR
"7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"
Adauga adresa de email si vei primi
GRATUIT raportul special