BlogulSpecialistului → Legislatia muncii → Care sunt niveluri de pregatire in domeniul securitatii si sanatatii in munca?
Angajatorii au obligatia de a organiza activitatile de prevenire si protectie in domeniul securitatii si sanatatii, in urmatoarele moduri:
a) in cazul microintreprinderilor si al intreprinderilor mici, in care se desfasoara activitati fara riscuri deosebite, prin asumarea de catre angajator a atributiilor pentru realizarea masurilor prevazute de lege daca are capacitatea necesara in domeniu;
b) prin desemnarea unuia sau mai multor lucratori pentru a se ocupa de activitatile de prevenire si protectie;
c) prin infiintarea unui serviciu intern de prevenire si protectie;
d) prin apelarea la servicii externe de prevenire si protectie.
Normele de aplicare a prevederilor Legii nr. 319/2006 stabilesc criteriile in baza carora angajatorul va apela in cadrul propriei firme la unul sau altul dintre modurile de organizare a activitatii de prevenire si protectie expuse anterior.
Persoanele cu atributii in domeniul preventiei si protectiei muncii trebuie sa aiba competentele necesare desfasurarii activitatii. Nivelurile de pregatire in domeniul securitatii si sanatatii in munca, necesare pentru dobandirea capacitatilor si aptitudinilor corespunzatoare efectuarii activitatilor de prevenire si protectie, sunt urmatoarele:
a) nivel de baza;
b) nivel mediu;
c) nivel superior.
Cerintele de pregatire corespunzatoare acestor niveluri pe care trebuie sa le detina lucratorii sunt prevazute expres in cuprinsul art. 48-50 din Norma metodologica de aplicare a prevederilor Legii securitatii si sanatatii in munca nr. 319/2006 aprobata prin H.G. nr. 1425/2006.
Cursurile in domeniul securitatii si sanatatii in munca, prevazute in aceste dispozitii legale, se efectueaza de catre furnizori de formare profesionala autorizati conform prevederilor din Ordonanta Guvernului nr. 129/2000 privind formarea profesionala a adultilor, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 375/2002, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
Un NOU standard al eficientei in resurse umane!
Descoperiti intr-un singur loc:
107 modele, formulare, chestionare, teste, liste de control, recomandari conform Codului muncii.
Click aici!