Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Noul Revisal vine cu amenzi de pana la 2.000 de Euro pentru cine nu se conformeaza
Publicat de catre Www.legislatiamuncii.roNr. vizualizari: 2370 / Rating utilizatori: 5 din 1 vot
Pana la sfarsitul lunii octombrie, cand expira termenul-limita stabilit, firmele trebuie sa introduca datele tuturor salariatilor intr-un nou registru electronic, conform hotararii de guvern intrata in vigoare la inceputul lunii august.
Angajatorii mai au, asadar, 5 saptamani la dispozitie pentru a merge la ITM sa solicite o parola de acces la sistemul electronic in care vor introduce date privind salariile, sporurile si experienta profesionala a tuturor salariatilor.
Amenzile date firmelor care nu respecta termenul de transmitere (90 zile de la intrarea in vigoare a hotararii de guvern) si depunere a registrului in format electronic (dar si dosarul personal al angajatilor) se incadreaza intre 5.000 si 8.000 lei, respectiv 1.200 si 1.900 euro.
Eugen Tifin, purtator de cuvant in cadrul Inspectiei Muncii: "Angajatorii au la dispozitie un nou sistem electronic si trebuie sa treaca datele despre angajati in noua versiune, altfel vor fi sanctionati. Totul se va transmite electronic, cu exceptia parolei pe care trebuie sa o obtina firma de la Inspectoratul Teritorial de Munca pentru a avea acces la sistem". Astfel, cine nu realizeaza trecerea de la vechea versiune a Registrului electronic de evidenta a salariatilor (Revisal 2.4.0) la noua versiune (Revisal 5.0.6) risca plata unei amenzi de pana la 2.000 de euro.
Dupa modificarile aduse de noul Cod al muncii, aceasta este cea de-a doua schimbare majora de pe piata muncii. De la 1 ianuarie, toti angajatorii au trebuit sa inlocuiasca traditionalele carti de munca, in locul lor fiind utilizate baze de date electronice la care angajatorii au acces in baza unui user si a unei parole.
Cel mai important atu din punctul de vedere al unui angajat, este acela ca: in cazul in care va vrea sa-si schimbe locul de munca anul acesta nu va trebui sa-si mai retraga cartea de munca de la vechiul angajator. Datele acestuia vor putea fi preluate in format electronic de catre noul angajator.
Un alt plus important al noului registru electronic il reprezinta faptul ca va permite o statistica reala a numarului de angajati romani, avand in vedere ca pana acum Inspectia Muncii numara doar contractele de munca, iar un angajat poate avea unul sau mai multe contracte de munca. Printre elementele pe care trebuie sa le mai includa registrul electronic se numara si codul numeric personal al salariatilor (CNP), tipul contractelor cu care lucreaza, precum si data angajarii sau a incetarii contractului de munca. Astfel, Inspectia Muncii va putea sa cuantifice numarul real de angajati daca face o sortare in baza de date in functie de CNP.
Pana acum, 4 institutii aflate in subordinea Guvernului- Institutul National de Statistica (INS), Ministerul Finantelor, Inspectia Muncii si Registrul Comertului - centralizau date referitoare de numarul de angajati, atat din sectorul public, cat si din mediul privat, insa fiecare dintre acestea raporta alte cifre. Cel mai frecvent folosita statistica este cea a INS, care raporteaza un numar total de 4,2 milioane de salariati.
Parlamentul Romaniei va lua in discutie zilele viitoare o noua lege pentru modificarea varstei de pensionare. Este vorba despre o propunere facuta de...