Rentrop ∧ Straton
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Tva-ul pus la masini omoara, incet dar sigur, industria auto 07/04/2009



In conformitate cu unele masuri fiscale “gandite”, peste noapte de noul Guvern, companiile nu vor mai putea deduce TVA la achizitionarea masinilor de pana la 3,5 tone, chiar daca acestea au fost finantate prin leasing. Totodata, TVA nu se mai deduce nici la intretinerea, reparatiile masinilor din aceeasi categorie si costurile carburantilor. Expertii in fiscalitate sunt de parere ca noua masura este abuziva si loveste cu putere in producatorii auto locali, importatorii si dealerii auto, companiile de leasing sulte dintre firmele care-si desfasoara activitatea cu ajutorul masinilor. Transportatorii sunt consternati si spun ca, avand in vedere ca pana acum erau in groapa, aceasta masura le va pune cruce.

De la aceste prevederi vor face exceptie vehiculele utilizate in scop comercial si cele pentru transportul de persoane cu plata. "Consider ca este o mare greseala. Masura este abuziva in ceea ce priveste companiile care isi desfasoara activitatea cu ajutorul masinilor. Ministerul de Finante intentiona sa combata practica tot mai intalnita prin care se cumparau pe firma mai multe masini de lux, pentru care nu se platea TVA", ne-a declarat Gabriel Biris, partener la firma de avocatura Biris&Goran.

Potrivit lui Biris, o solutie corecta pentru combaterea abuzurilor existente ar fi fost introducerea unui plafon pana la care cheltuielile cu o masina ar fi deductibile, de circa 20.000 euro/masina. Un sistem alternativ ar tine cont si de foile de parcurs.
"Masura loveste in producatorii auto locali, care vor vinde mai greu, si in importatorii si dealerii auto, care au avut contributii importante la buget in ultimii ani. De asemenea, vor fi afectate sever companiile de leasing financiar", a conchis Biris.

Cresc costurile cu leasingul
Anularea deducerii TVA la achizitia masinilor in leasing va determina cresterea costurilor aferente leasingului, potrivit Adrianei Ahciarliu, secretar general al Asociatiei Societatilor Financiare (ALB). In cazul masinilor achizitionate in leasing financiar, TVA nu se va mai deduce deloc, iar in cazul celor achizitionate in leasing operational, care nu presupune cumpararea masinii de catre client la finalul contractului, TVA va fi deductibil 30%. "Leasingul nu poate fi tratat ca o achizitie de bunuri, ci ca un mod de finantare a activitatii. Masura in cauza reprezinta un abuz din multe puncte de vedere. Statul intervine in contracte private aflate in derulare.

In cazul leasingului operational, clientul plateste taxe pe un bun care nu va fi niciodata proprietatea sa. Daca aceasta masura va deveni text de lege, multi investitori in industria leasingului isi vor face bagajele", ne-a spus Ahciarliu.

De asemenea, in contextul in care bancile au refuzat in ultima vreme finantarea, iar societatile de leasing au continuat sa finanteze companiile, aceasta masura opreste total finantarea, in opinia lui Ahciarliu. "Au promis in campania electorala ca nu vor mari TVA si ca nu vor scumpi benzina, dar prin aceasta masura maresc indirect costul cu benzina si TVA", a adaugat oficialul ALB.

Transportatorii primesc un branci
"Noi suntem deja in groapa. Aceasta masura ne va pune cruce. Nu pot sa cred ca au gandit asa ceva. N-am vazut tupeu si nesimtire mai mari. E absurd sa platesc ceva si sa nu-l deduc. Transportatorii platesc vreo 24 de taxe, dintre care sase-sapte aberante, cum ar fi taxarea unui camion ca masina de lux, pentru ca depaseste 2.000 cmc", a spus Augustin Hagiu, presedintele Federatiei Operatorilor Romani de Transport (FORT).
"Anul trecut am platit sute de mii de euro pe roviniete, iar banii s-au dus pe apa sambetei, pentru ca drumurile au ramas pline de gropi. Anul asta nu mai am bani de roviniete si platesc amenzi. In plus, am costuri in crestere cu intretinerea si reparatia masinilor din cauza drumurilor proaste. Acum, sa nu-mi mai pot deduce costurile cu masinile mi se pare strigator la cer", a conchis Hagiu.



Tags: TVAdeduceriindustria autoeconomie


Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

Tva-ul pus la masini omoara, incet dar sigur, industria auto 07/04/2009
Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Articole conexe

Infractiuni financiare pedepsite de Comisia Europeana

de Www.contabilul.ro
Conform ultimului comunicat de presa emis de Comisia Europeana, infractiunile financiare ar putea fi sanctionate, in cazul in care proiectul va fi...
Contabilitate si fiscalitate
Citeste mai departe

Veste buna! Creditele s-ar putea ieftini!

de Www.contabilul.ro
Cei care si-au amanat in aceasta perioada planurile de contractare a unui nou credit pot apela in curand la serviciile unei banci pentru acordarea...
Contabilitate si fiscalitate
Citeste mai departe

Industria si constructiile, sectoarele care fac noi concedieri

de Www.legislatiamuncii.ro
Managerii companiilor locale au declarat intr-un raport intocmit de Institutul National de Statistica, faptul ca, in urmatoarele luni ar putea avea...
Contabilitate si fiscalitate
Citeste mai departe

Codul Fiscal se modifica iar. Dispare plata anticipata a impozitului pe profit

de Www.contabilul.ro
In Ordonanta de Urgenta 87/2010 se prevedea ca obligatie, din 2012, plata anticipata a impozitului pe profit, trimestrial, in valoare de o patrime din...
Contabilitate si fiscalitate
Citeste mai departe

Comentarii0 comentarii

+

Adauga propriul comentariu aici



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

CITESTE RAPORTUL
SPECIAL
GRATUIT

7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR
"7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"
Adauga adresa de email si vei primi
GRATUIT raportul special