BlogulSpecialistului → Contabilitate si fiscalitate → Premierul renunta la taxa auto 14/11/2008
In speranta ca va putea stopa efectele crizei financiare asupra tarii noastre, Guvernul a luat decizia, in sedinda te ieri, de a proteja o serie de industrii, cum ar fi cea auto si cea a constructiilor. Guvernul a luat in calcul eliminarea taxei de poluare auto si in acelasi timp planuieste sa dubleze alocatiile bugetare din 2009 pentru constructia de locuinte noi si sa aprobe derularea lucrarilor de reabilitare termica a imobilelor fara sa plateasca TVA, ca niste masuri de atenuare a efectelor crizei economice. „Se are in vedere si subventionarea unei parti din dobanda bancara pentru constructorii de case, in principal in cazul celor care asigura locuinte la preturi avantajoase pentru tineri“, au declarat surse guvernamentale.
Aceste masuri au fost decise in sedinta de ieri a Executivului vor fi incluse intr-un plan guvernamental de actiune pentru combaterea efectelor crizei economice. In plus, in subordinea premierului va fi constituita o comisie care va monitoriza industria auto, siderurgia si sectorul constructiilor de locuinte, care va putea propune sprijinirea domeniilor prin fonduri alocate de la buget. Reactia Guvernului vine dupa ce criza financiara mondiala a afectat mai multe sectoare economice din Romania, printre care si industria auto.
Compania Dacia a motivat recent ca intreruperea productiei de la Pitesti este cauzata si de reducerea vanzarii de autoturisme noi din cauza taxei de poluare auto, care a intrat in vigoare la 1 iulie 2008. „Cerem oprirea importurilor masinilor de ocazie de mana a doua deoarece infuzia de astfel de autoturisme risca sa aduca societatile producatoare de autovehicule in situatia in care din cadrul lor vor disparea locuri de munca sau pot avea drept consecinte chiar inchiderea lor“, a declarat marti Francois Fourmont, directorul general al Autoobile Dacia.
Noua taxa de poluare, impusa de Guvern prin ordonanta de urgenta, a inlocuit taxa de prima inmatriculare stabilind taxe mai mari pentru masinile noi si reducand la jumatate valoarea taxelor pentru masinile vechi si poluatoare. Textul ordonantei a fost modificat fundamental de senatori, care au cerut eliminarea taxei si restituirea sumelor incasate de stat, incepand din ianuarie 2007. Desi trebuia dezbatuta in aceasta toamna de Camera Deputatilor, actul normativ n-a fost trecut inca pe ordinea de zi.