BlogulSpecialistului → Management si afaceri → Cateva secrete pentru succesul reclamelor in presa scrisa
Ori de cate ori parcurg reclamele din presa scrisa, oamenii nu le citesc efectiv, de la cap la coada, ci se rezuma la doar cateva cuvinte sau randuri. De ce acest comportament? Pentru ca reclamelor le lipseste de obicei acel element care sa-l scoata pe cititor din starea de indiferenta si sa-l determine sa parcurga textul ce urmeaza pentru a afla mai multe informatii. In general, elementul-cheie este de un headline provocator, acesta constituind, de departe, cea mai citita parte a unei reclame scrise. (Headline-ul este titlul reclamei, adica acea propozitie sau fraza scrisa cu corp de litera mare, care sare in ochii cititorului. Rolul sau este sa starneasca interesul cititorului si sa-l determine pe acesta sa citeasca mai departe textul propriu-zis al reclamei. Daca headline-ul face acest lucru, totul e in regula. Daca nu, reclama nu va fi citita.)
|
“De astazi am un sef simpatic. Pe mine insumi!” |
Efectul pozitiv al headline-ului poate fi sporit prin folosirea altor elemente, caracterizate, toate, prin simplitate (pentru ca cititorul va cauta cu privirea, intotdeauna, cele mai simple elemente ale unei reclame):
1. Caption-urile. Un caption este textul explicativ care apare langa sau sub o fotografie. O asemenea alaturare (fotografie + caption) atrage imediat atentia, spre deosebire de o fotografie singura, fara caption, care pierde 90% din interesul cititorilor. Si, din moment ce aceste 1-2 randuri ale caption-ului sunt atat de citite, ele pot combina explicatia fotografiei cu mesajul care trebuie transmis cititorilor. De exemplu, in cazul ofertei unei agentii de turism, imaginea unei plaje insorite, cu palmieri, poate fi insotita de un text in genul: "Litoralul tunisian. O vacanta de 12 zile, servicii de lux, pentru numai 499 €".
2. Callout-urile. E vorba de acele explicatii foarte scurte, legate printr-o linie subtire de elementul vizual la care se refera (ganditi-va la o plansa de anatomie, unde partile corpului uman sau organele interne sunt denumite prin intermediul unor asemenea callout-uri). Callout-urile sunt citite chiar daca privitorul cunoaste deja foarte bine domeniul, pentru ca ele au un dar deosebit de a trezi curiozitatea.
Integral pe ideideafaceri.ro