Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
8 idei gresite despre reusita in afaceri
Publicat de catre Silvia BucsanNr. vizualizari: 1800 / Rating utilizatori: 5 din 1 vot
1. "Produsul meu este atat de bun incat oamenii si-l vor recomanda unii altora".
Acest lucru poate fi adevarat, dar metoda nu functioneaza suficient de rapid. Nu te poti baza doar pe gura lumii, trebuie sa aloci ceva fonduri pentru marketing si sa te implici efectiv. Chiar si cea mai buna afacere poate esua daca nu este corect promovata. Fara marketing nu exista noi clienti, iar fara vanzari nu exista afacere.
2. "Este usor sa faci bani cu un catalog de vanzari prin posta".
Sigur, identifici 50 de produse care se cauta, tiparesti cateva mii de cataloage, faci o lista de preturi si devii peste noapte milionar. Dar daca produsele nu se cauta? Dar daca iti dai seama dupa ce ai tiparit catalogul ca preturile cerute sunt prea mari? Dar daca taxele postale cresc peste noapte? O multime de "daca". Se pot face bani cu un catalog, dar nu este o munca usoara.
Voi reusi data viitoare, cu altul". Dar fara bani si profit nu exista "data viitoare". Pentru orice produs nou trebuie multa munca si timp, plus o multime de bani pentru a-l scoate pe piata si a-l face profitabil. Nu e deloc usor. Asa ca a spune cu nonsalanta ca o s-o iei de la capat s-ar putea sa fie doar o vorba goala.
4. "Consumatorul o sa revina".
Fals. Daca nu ai reusit sa-l convingi de prima oara, nu-ti face iluzii. Nu va reveni.
5. "Este usor sa vinzi acest produs, toti il vor cumpara".
Usor de zis, pana incerci sa-l vinzi cu adevarat. Te poate costa 20 euro ca sa vinzi un produs care costa doar 10 euro. De exemplu, in cazul unei campanii de publicitate de 500 euro, trebuie sa vinzi 50 de produse de 10 euro pentru a acoperi doar costul reclamei. Gandeste-te ce inseamna sa vinzi un produs de 5 euro - va trebui sa primesti 100 de comenzi doar pentru a ajunge de unde ai plecat. Dar mai sunt multe alte cheltuieli.
6. "Oricine isi va dori produsul.
Cand l-au vazut, baietii din gasca au fost incantati". Dar una este ca un prieten sa spuna: "Sigur, o sa iau si eu unul" si alta este sa scoata efectiv banii din buzunar si sa-l cumpere. In plus, un prieten poate fi convins relativ usor sa ia ceva de la tine, dar nu acelasi lucru este valabil cu un strain. Incearca urmatorul test: arata produsul prietenilor, fara a le spune ca este inventia ta, ci doar ca l-ai primit de undeva si ca ai vrea sa il vinzi. Daca reusesti sa primesti bani pe el, e OK. Acesta este adevaratul test.
7. "Este suficient sa trimit oferta unei firme si acesta va lua o decizie".
In realitate: aceasta abordare este ca o mica sinucidere. Daca nu poti sa faci rost de numele unei persoane de contact, mai bine las-o balta. Cum ar suna o convorbire telefonica cu firma careia i-ai transmis oferta: "V-am trimis o propunere acum vreo doua saptamani, nu stiu daca a ajuns la cine trebuie, dar presupun ca ati primit-o. Ce decizie ati luat?" Nu vei ajunge nicaieri in acest mod.
8. "Mi-am terminat treaba".
Pe cine pacalesti? Pentru un intreprinzator munca nu se termina niciodata si asta deoarece nu are cum sa se termine. A fi om de afaceri inseamna sa stii in permanenta ce ai de facut in urmatoarele luni sau... ani. Ce trebuie sa faci in acest moment este sa iti stabilesti prioritatile, pentru a putea urma calea corecta, mai departe.
Unele idei de afaceri sunt ideale pentru 2013 si detin sanse serioase de viitor. Cei care le vor valorifica vor miza pe produse si servicii cerute in...