BlogulSpecialistului → Management si afaceri → Servicii complete de cosmetica auto
Atuul calitatii
„Ca sa reusesti in afaceri, trebuie sa-ti respecti cuvantul dat”, este de parere V.P.. „Lumea a inceput sa aprecieze calitatea. Ca urmare, daca promiti calitate, trebuie sa si oferi calitate. Asta este calea cea mai sigura de a forma clienti fideli.”
El a deschis spalatoria auto in septembrie 1996, dar experienta sa in afaceri a inceput in 1990. Dupa o activitate de comert si una de productie, s-a decis sa abordeze sfera serviciilor. Ca urmare, a inchiriat un teren de aproximativ 300 mp, in ideea de a deschide o spalatorie auto.
„Initial m-am gandit la un atelier de reparatii, alaturi de un magazin de piese auto”, povesteste V.P.. „Dar, pe o piata care are tendinta sa se imparta in segmente clare, un service auto care sa execute la un loc lucrari de tinichigerie, vopsire si reparatii ale motorului nu are viitor. Asadar, am abordat domeniul cosmeticii auto, care presupune operatii complete de curatare a unui autovehicul.”
Numarul destul de mare de spalatorii existente in acel moment in Brasov l-a determinat sa aleaga o formula noua de prezentare a serviciilor sale. Astfel, dupa modelul marilor firme straine, V.P. a amplasat pe terenul inchiriat un utilaj performant de spalare automata a masinilor, ceea ce l-a ajutat sa castige o pozitie buna pe piata.
Spre deosebire de spalarea manuala, care dureaza in jur de 15 minute, trecerea autovehiculului prin statia automata dureaza doar 45 de secunde. Acest amanunt este deosebit de important pentru clientii grabiti, care nu ezita sa plateasca mai mult pentru a castiga timp. In plus, utilajele performante aplica un strat de ceara protectoare peste vopseaua autovehiculului spalat, ceea ce ii confera acestuia un aspect mai placut si o rezistenta mai mare la murdarie.
Articolul complet in CD-ul Cele mai profitabile 27 de afaceri pentru piata romaneasca in 2010.