Publicat de catre Www.ideideafaceri.ro
Nr. vizualizari: 2216 /
Rating utilizatori: 5 din 1 vot
In Romania, albinaritul a fost favorizat de o clima
blanda si de o natura darnica, un adevarat paradis apicol ce dainuie
din martie pana in octombrie: plante melifere variate, paduri intinse
de tei si salcami, numeroase suprafete cultivate cu pomi fructiferi si
floarea-soarelui.
Nu e de mirare, asadar, ca in anul 1989
productia de miere a Romaniei reprezenta 1,4% din totalul mondial si
8,5% din productia Europei, ceea ce insemna 62,6 kg/1.000 de locuitori,
fata de media europeana de 30,7 kg si 20,6 kg media de pe glob.
Producatorii individuali – in special cei de la sate – redescopera
treptat aceasta indeletnicire, ce s-a dovedit a fi o afacere foarte
rentabila. Initial, ea se poate desfasura ca o a doua ocupatie, cu un
numar mic de stupi si multe ore petrecute in preajma unui apicultor cu
experienta.
Lucrul cu albinele nu este dificil, dar presupune respectarea anumitor
reguli foarte stricte, pentru a se evita accidentele. Profitul creste
de la an la an, fiind direct proportional cu numarul familiilor de
albine, si este dependent de conditiile meteorologice.
In mediul rural, apicultura poate fi combinata cu cultivarea trifoiului
sau a pomilor fructiferi, obtinandu-se astfel o productivitate sporita
a plantelor respective, de pana la 5 ori mai mare.
Distributia produselor apicole reprezinta o parte distincta a afacerii,
necesitand o buna organizare, ambalaje corespunzatoare si cunostinte in
domeniul vanzarilor. In cazul celor alergici la polen, dar pasionati de
acest domeniu, infiintarea unui magazin de desfacere a mierii si a
celorlalte produse oferite de albine reprezinta solutia ideala.
Fie ca sunt produse de baza – miere, ceara, laptisor de matca, polen,
venin de albine, apilarnil, propolis sau pastura -, fie ca sunt
combinate si prezentate sub forma de lotiuni sau creme, produsele
apicole sunt din ce in ce mai mult solicitate pe piata romaneasca.
Efectele terapeutice si energovitalizante ale acestora justifica
orientarea tot mai puternica a cumparatorilor, indiferent de varsta,
spre produsele naturale.
Cresterea albinelor se dovedeste astfel o afacere cat se poate de
viabila, cu mari sanse de succes, avand in vedere ca potentialul
melifer al Romaniei este de aproximativ 1.700.000 de familii de albine,
iar in prezent nu exista mai mult de 800.000.
Informatii pe scurt
Ideea afacerii: cresterea albinelor in vederea obtinerii unor produse precum mierea sau propolisul.
Capital initial:
in cazul achizitionarii unui numar de peste 20 de stupi, a unui teren
si a utilajelor de baza investitia va depasi 10.000 de lei.
Cifra de afaceri: 40.000
de lei pe an. Un producator care porneste afacerea de la zero, abia in
al treilea sau al patrulea an poate ajunge la o productie de 400-500 de
kilograme de miere. Cifra de afaceri depinde de pretul de vanzare.
Profitul: acesta nu apare mai devreme de doi-trei ani.
Situatia pietei: exista un numar apreciabil de mici producatori, dar foarte putine firme consacrate si cu cifre de afaceri importante.
Sanse de reusita: fara pasiune si ambitie, oricat de mare ar fi investitia financiara, afacerea va fi sortita esecului.
Articol integral in cd-ul "47 noi afaceri pentru 2010"