BlogulSpecialistului → Management si afaceri → Oportunitati de afaceri - CD-uri cu imagini turistice
Un segment-tinta foarte interesant pentru unii intreprinzatori autohtoni il reprezinta cetatenii straini veniti in Romania cu diverse scopuri (turism, afaceri etc.). Oportunitatea oferita de acest segment-tinta consta in producerea de CD-uri cu imagini turistice din Romania, activitate ce se poate dovedi foarte profitabila, in conditiile in care sunt respectate regulile de management si distributie.
CD-urile cu imagini turistice se vand foarte bine turistilor straini, ca suveniruri. Studiile de piata evidentiaza faptul ca 60% dintre cumparatorii acestor produse sunt straini, 30% sunt romani care pleaca in vizita la rudele sau prietenii din strainatate, iar 10% sunt firme romanesti si institutii de stat care doresc sa promoveze imaginea Romaniei in fata delegatiilor straine.
Din acest motiv, multe CD-uri turistice pot fi oferite gratuit ambasadelor romanesti din strainatate. Aceasta este o buna strategie de marketing si totodata un mijloc mai putin costisitor de promovare a produselor. De asemenea, foarte bine merge si Internetul: o pagina de web bine pusa la punct constiutie un factor esential pentru a putea patrunde pe pietele straine.
Intra pe o piata cu o cerere fabuloasa!
Castiga bani din turism cu propria ta pensiune!
Cum se realizeaza un CD
CD-urile simple contin in special fotografii profesionale si mai putina grafica. E vorba, de fapt, de o succesiune de subimagini pe un fond muzical. CD-urile interactive se prezinta sub forma de imagini suprapuse. De exemplu, prezentarea Romaniei se poate face in peste 600 de imagini, care sunt grupate in 5 sectiuni.
Realizarea unui astfel de produs poate dura doi ani, dar exista si timpi morti, in care nu se poate inainta cu procesul de productie. De exemplu, anumite imagini se iau in luna mai, cand copacii sunt in floare, altele se iau iarna, cand este zapada. De asemenea, o fotografie facuta noaptea necesita mult timp de pregatire.
Inainte de strangerea materialelor, producatorul alege anumite subiecte pe care le considera interesante. Tema preferata este "Romania", dar exista si CD-uri care prezinta opera unor pictori sau medalii si efigii regale. Dupa ce editorul sef concepe structura materialului, se face o documentatie, deoarece toate imaginile sunt insotite de date (de exemplu cand a fost construita manastirea prezentata). Fotografiile se developeaza, se descarca din aparat sau se scaneaza (in functie de modul cum au fost realizate), apoi se prelucreaza si se introduc intr-o banca de imagini. Procesul de scanare se realizeaza la o rezolutie foarte buna, de 3.000 dpi. Daca se folosesc sI fotografii de epoca, e necesara o prelucrare - practic o munca de renovare - deoarece multe dintre ele sunt distruse sau au pete.
Pretul de productie este de aproximativ 1,5 euro pentru un CD si scade la tirajele urmatoare.
Cum se realizeaza un film turistic
Victor Birca, de profesie ziarist, a inceput filmarile pentru caseta "Bucurestiul turistic" in aprilie 1995 si a reusit sa lanseze produsul pe piata dupa aproape un an de zile, in februarie 1996. Cum nu avea prea multi bani de investit, a hotarat sa se descurce singur pentru a reduce costurile de productie a materialului. Economii a facut la transport, deoarece subiectul ales i-a permis sa se deplaseze si pe jos, cu trepiedul si aparatul de filmat in brate.
Pentru mai multe detalii apasa aici