Publicat de catre Www.ideideafaceri.ro
Nr. vizualizari: 2351 /
Rating utilizatori: 5 din 1 vot
Exista o categorie de oameni care pot deveni foarte usor intreprinzatori de succes: ei nu au nevoie decat de o idee de afacere, idee care, de multe ori, e suficient sa fie exprimata in doar cateva randuri. Pentru ca acele cateva randuri demareaza un intreg lant de actiuni: “Interesanta chestia asta cu mobilierul din tevi PVC, cu standul de sucuri naturale, cu sculpturile ornamentale din arbusti, cu covoarele personalizate”, isi spun ei si se-apuca imediat de treaba – consulta toata bibliografia la care au acces, isi pun la bataie cunostintele si imaginatia, se-agita, iau legatura cu diversi furnizori, testeaza piata, experimenteaza diverse variante etc., pentru ca in final sa aiba foarte clar conturata o directie de actiune.
|
“De astazi am un sef simpatic. Pe mine insumi!”
Alegeti afacerea perfecta pentru dvs. dintre cele
|
Alti oameni, din cu totul alta categorie, au un comportament mult mai putin dinamic. Ori de cate ori afla de o posibila oportunitate de afaceri, ei intreaba un singur lucru: “Da’ cine a mai pus ideea asta in practica? Aratati-mi pe cineva care scoate bani cu ea, sa ma conving eu ca e o treaba viabila!” Si daca li se raspunde ca nu exista (sau nu se stie ca ar exista) asemenea persoane, zambesc superiori: “Banuiam eu ca nu e nimic de capul ei!”
Si e usor sa-ti imaginezi descumpanirea unui asemenea personaj cand descopera ulterior ca altcineva a pus pe picioare exact acea afacere: “Stati putin”, se vaita el, “dar eu ideea asta o stiam de acum doi ani!”. Si ce daca? O stiai de acum doi ani , dar te-ai descurajat inainte de a face macar un singur pas concret. Si cu adevarat umilitor pentru tine este faptul ca cel care a pus respectiva idee in practica nu a beneficiat de alte conditii, n-a fost impins de nimeni de la spate si, mai ales, nu a stiut mai multe decat stiai tu insuti acum doi ani. Ati plecat amandoi de pe exact aceeasi pozitie, doar ca el s-a zbatut, s-a dat peste cap, a aflat concret ce si cum trebuie facut, iar acum se bucura de succes. Cine e vinovat ca el s-a dovedit, pur si simplu, mai vioi decat tine?
Concluzia? Nu priviti cu dispret o idee de afacere noua, doar pentru ca e noua si nu aveti inca dovada ca ea functioneaza. Din contra, tocmai noutatea ei ar trebui sa va suscite interesul, deoarece asta inseamna automat un avantaj esential pentru dvs.: veti fi primul pe piata.
Adica nu veti avea concurenta.