BlogulSpecialistului → Management si afaceri → Oportunitati de afaceri: Centru de scufundari pentru agrement
Tot mai multe lucruri despre care credeam ca nu exista decat in filmele americane patrund in peisajul autohton si devin accesibile unei parti tot mai mari a romanilor. Cine si-ar fi imaginat, in urma cu cativa ani, ca ar avea posibilitatea sa faca scuba diving, scufundari pe timp de noapte (night dive), la epave sau la stanci, fara sa fie nevoit sa se deplaseze in cine stie ce locatie exotica?
Astfel de aventuri au devenit realitate la o aruncatura de bat, pe litoralul romanesc, in locuri familiare majoritatii romanilor: Costinesti, Vama Veche, Agigea, Olimp, Tuzla etc. Ofertele de acest gen sunt astazi posibile in primul rand datorita entuziasmului dovedit de unii tineri indragostiti definitiv de mare si aflati mereu in cautarea unei doze suplimentare de adrenalina.
Obtineti un profit de invidiat din cresterea pastravului a somnului sau a salaului cunoscand toate detaliile unei afaceri respectate si incurajate la nivel european si mondial! Retineti! Pentru dezvoltarea unei afaceri in piscicultura beneficiati de fonduri nerambursabile – 140 de milioane euro, pana in 2013. Click aici! |
In acest moment, exista foarte putine firme acreditate pentru a organiza scufundari. Afacerea va cunoaste, cu siguranta, o puternica dezvoltare in viitorul apropiat, mai ales ca tot mai multi romani isi inving teama de a se avanta intr-o lume subacvatica despre care nu au avut cunostinta decat din carti sau din documentarele de pe Discovery. Atunci cand vor exista suficienti amatori de astfel de incursiuni, vestea depre lumea mirifica de sub ape se va transmite rapid. Mergand pe ideea unor preturi deloc prohibitive si accentuand faptul ca perioada de antrenament pentru a incerca acest tip de senzatii tari este de numai cateva ore, firmele care organizeaza scufundari incep sa inregistreze, de la an la an, o crestere considerabila a numarului de clienti.
Informatii pe scurt
Ideea: organizarea de scufundari pentru agrement
Capital intial: minimum 8.000 de euro, maximum 15.000
Cifra de afaceri: cateva zeci de mii de euro
Profit brut: 5.000 de euro in lunile de varf (iulie si august) si 1.000-2.000 de euro in extrasezon, in cazul unui centru de scufundari cu trei instructori si doi angajati. In primul an, tot profitul trebuie reinvestit in procurarea de echipamente profesionale
Situatia pietei: in acest moment exista doar trei-patru firme consolidate pe piata. Afacerea este la inceput, fapt confirmat si de lipsa unei legislatii clare in domeniu
Doar cateva firme pe piata
Sezonul de scufundari in Marea Neagra dureaza din aprilie pana in octombrie, deoarece temperatura apei este ridicata pana toamna tarziu. Se poate spune ca perioada de scufundari este mai lunga decat sezonul estival (care incepe in mai si se termina in septembrie). Pe timpul iernii, companiile care organizeaza scufundari de agrement fie isi desfasoara activitatea pe unele lacuri din tara, fie organizeaza excursii in locuri mai calde - la Marea Rosie, de exemplu.
In ceea ce priveste posibilii clienti, acestia sunt reprezentati de toti cei care isi petrec concediile pe litoral. Teoretic, orice turist estival care dispune de 50 sau 100 de euro devine un posibil client. Desigur, turismul subacvatic se afla la inceput de drum, resimtindu-se o oarecare teama a oamenilor fata de accidentari si o reticienta fata de de nou si de necunoscut. Doar in ultimii doi ani se poate spune ca pe piata romaneasca s-a inregistrat o reala concurenta in domeniu - vorbim de existenta a patru sau cinci firme consolidate si care obtin profit.
Pentru mai multe detalii apasa aici