BlogulSpecialistului → Management si afaceri → Idei de afaceri: Mii de dolari din productia de materiale publicitare gonflabile
Idei de afaceri: Mii de dolari din productia de materiale publicitare gonflabile
Pana la Revolutie, Marian Ceausu a lucrat ca inginer chimist (specialitatea mase plastice) la un combinat chimic. Dupa orele de program isi petrecea timpul liber in fata masinii de cusut, croind diferite articole de imbracaminte pe care apoi, cu ajutorul unui prieten, le vindea prin Fondul Plastic. Era si un hobby, dar si o sursa suplimentara de venit!
Dupa 1989 si-a incercat norocul in afaceri cumparand “o epava de tractor”, dupa cum spune el. L-a reparat singur si a incercat sa faca agricultura, dar, nefiind sustinut asa cum s-ar fi asteptat, a vandut tractorul si a cumparat doua masini de cusut. De aici incepe aventura in domeniul productiei de materiale publicitare gonflabile. Ideea acestui gen de afacere i-a venit in timp ce privea un catalog de baloane cu aer cald. Si-a zis: “Asa ceva pot face si eu!”. Primul client abordat a fost Coca-Cola pentru care a produs doua cutii gonflabile, replici la o scara mare a cunoscutelor recipiente de 330 ml. Sigur pe el, Marian Ceausu i-a abordat pe cei de la Coca-Cola si le-a spus ce dorea sa faca pentru ei. A cumparat un material textil peliculizat de la un producator autohton si s-a pus pe treaba la cele doua masini de cusut, in garaj, ajutat de sotie. A facut cutiile si le-a vandut, onorand astfel prima comanda pentru care a primit 400.000 lei. Partea interesanta este ca atunci nici nu-si deschisese propria firma, fiind nevoit sa incaseze banii pe firma unui prieten.
Ai bani dar nu ai idei?
Acum
19 super - afaceri sunt pregatite sa-ti asigure succesul mult asteptat si un profit garantat.
Click aici!
Intuind foarte bine potentialul de dezvoltare al afacerii, Marian Ceausu si-a deschis in 1994 firma S.C. Wind 94 Prod S.R.L. si a inceput sa produca reclame gonflabile. Pasiunea pentru croitorie si pregatirea profesionala in domeniul maselor plastice au fost esentiale pentru reusita. Dl Ceausu spune ca trebuie sa cunosti ceva chimie pentru a sti ce vopsele sunt cele mai bune sau pe ce materiale prinde vopseaua.
Idei de afaceri: Mii de dolari din productia de materiale publicitare gonflabile
Din garaj in topul firmelor din Bucuresti
Pentru a face fata cerintelor venite din partea clientilor, Marian Ceausu trebuia sa-si diversifice productia, pe langa obiectele gonflabile incepand sa produca si alte materiale publicitare: banere in policromie, standuri expozitionale, utilizand tehnici de injectie mase plastice, de serigrafie, termoformare si, bineinteles, croitorie. A produs reclame publicitare utilizand diverse materiale: mase plastice, lemn, metal, rigips, textil. Pentru onorarea comenzilor avea nevoie de utilaje si tehnologii noi si de un spatiu mai mare pentru firma. Problema spatiului a rezolvat-o prin achizitionarea unui teren in Bucuresti (600 mp, evaluat la 160.000 $) si a inceput sa ridice un sediu nou. Lucrarile au durat trei ani si au fost realizate de dl Ceausu impreuna cu angajatii sai.
Dotarea tehnica a firmei cuprinde strunguri, freze, masini de injectie, masina de termoformare, printer digital, 6 computere si 30 de masini de cusut. In 2001, firma sa a inregistrat o cifra de afaceri de 300.000 $, situandu-se pe locul 9 in topul I.M.M.-urilor din Bucuresti.
Pentru mai multe detalii apasa aici