BlogulSpecialistului → Management si afaceri → Cei sapte “C” ai unei scrisori de afaceri de succes
Pentru a redacta scrisori de afaceri cu impact pozitiv, sunt necesare, in primul rand, trei lucruri: sa stii de ce scrii, sa stii cui scrii si, nu in ultimul rand, sa stii sa scrii.
Fiecare scrisoare trebuie sa fie cat mai clara si mai utila. Nimeni nu mai are timp astazi sa citeasca texte neinteresante, nefolositoare sau prost concepute. Uneori, este bine sa folositi un ton familiar, pe jumatate colocvial.
In alte ocazii, din contra, destinatarul impune, indirect, un ton mai rece si mai sobru. In orice caz, orice scrisoare de afaceri, indiferent cui ii este adresata, trebuie redactata astfel incat sa fie agreabila si usor de citit. Atat de usor incat sa para ca vorbiti direct cu cititorul.
Tineti cont intotdeauna de cei sapte “C” necesari ai unei scrisori de afaceri:
Atunci cand redactati o scrisoare, incercati sa convingeti pe cineva sa actioneze sau sa reactioneze intr-un mod pozitiv. Destinatarul va raspunde rapid numai in cazul in care continutul este clar precum cristalul.
Puneti-va in pielea cititorului si scrieti intr-un mod placut, oferind informatii folositoare. Demonstrati ca respectati personalitatea destinatarului.
Daca acesta a mentionat ceva personal in scrisoarea sa, referiti-va la aceasta informatie in cadrul raspunsului pe care il concepeti. In acest fel, veti reusi sa construiti o punte de legatura.
Abonati-va acum
GRATUIT
la cele
12+2 reviste de specialitate!
Click aici!