BlogulSpecialistului → Management si afaceri → Comercializarea de carti audio
Nu avem timp sa mai citim si nici prea mare chef (sa recunoastem!), mai ales dupa o anumita varsta, cand stresul creste si nimic nu se mai compara cu cateva ore de relaxare in fata televizorului. Ce-ati spune insa ca, in loc sa-i recititi pe clasici, o voce placuta sa vi-i picure in urechi? Cartile audio - in fapt, simple casete audio inregistrate cu texte citite de actori - pot deveni o moda in societatea actuala. In autobuz sau la volan te poti destinde cu un roman bun. Targurile de carte occidentale prezinta deja de cativa ani aceasta (deocamdata) curiozitate.
In Statele Unite si Anglia acest tip de carte exista de mult timp: de la proza pana la SF, de la carti politiste pana la carti de bucate, totul apare nu numai sub forma tiparita, ci si pe caseta audio. Aceasta idee nu s-a impus foarte bine in Germania pana acum. Cartea audio a fost in ultimii anii o aparitie stearsa, considerata mai mult un articol destinat copiilor si persoanelor cu deficiente de vedere. Dar in ultima vreme a crescut cererea de literatura vorbita. Editurile au reactionat in fata acestei tendinte si au iesit pe piata cu multe titluri.
Jörg Becker, 34 de ani, are un magazin de carti audio si este foarte convins de succesul afacerii. Pe o suprafata de 50 de metri patrati el ofera cam 1.500 de titluri: clasici ai literaturii, povestiri politiste, teatru radiofonic, enciclopedii si carti pentru copii. „Gama de produse pe care o ofer cuprinde toate cartile pe caseta audio care au aparut in Germania", spune intreprinzatorul. „In afara de acestea mai am si unele titluri in franceza, engleza si suedeza, iar la cerere pot procura orice carte audio disponibila pe piata."
In medie vin cam 20 pana la 30 de clienti zilnic, din care 7 pana la 9 cumpara in valoare de 20-25 de euro. Cifra de afaceri lunara a lui Becker se situeaza undeva in jurul sumei de 4.000 de euro, din care castigul impozabil este cam jumatate. Clientii provin din toate categoriile sociale si de varsta. „Varstele variaza intre 16 si 60 de ani, clienti sunt in egala masura barbati si femei", spune Jörg Becker. Cel mai bine vandute sunt teatrul radiofonic si operele clasice ca „Pe aripile vantului".
Pentru mai multe detalii apasa aici
Vrei sa renunti la cartile vechi, adunate peste timp? STOP! Acum poti transforma acest obicei intr-o afacere avantajoasa!
|