BlogulSpecialistului → Management si afaceri → Redactarea unui CV
Redactarea unui CV va fi cu atat mai usoara cu cat se reuseste asamblarea mai multor informatii in bilantul profesional. Intr-un model de Curiculum Vitae, este nevoie doar sa se opereze selectia acestora in functie de importanta si semnificatia lor si sa fie ordonate intr-un text coerent.
Redactarea propriu-zisa incepe cu mentionarea datelor de identificare, care nu trebuie scrise in continuare, ci unele sub altele. Ele pot fi scrise si in centrul paginii, dar cel mai bine arata cand sunt trecute in partea stanga sus, ca in modelele de CV prezentate mai jos
Identitatea candidatului. Nu este nevoie sa se mentioneze decat datele strict necesare: numele si prenumele, adresa, numarul de telefon (trebuie precizate orele la care solicitantul poate fi gasit de obicei sau daca are robot telefonic).
Data nasterii. Nu se mentioneaza neaparat data nasterii, ci mai degraba varsta, in cazul in care este ceruta in mod expres de angajator sau atunci cand este unul dintre putinele atuuri; altfel, acest detaliu poate fi mentionat la rubrica �diverse�.
Situatia familiala. Prezentarea situatiei familiale nu este necesara decat eventual la rubrica �diverse�. Pentru femeile care au copii, recomandabil este sa mentioneze varsta acestora doar daca sunt destul de mari.
Consilier Contracte comerciale var. Soft
Starea sanatatii nu va figura printre capitolele importante intr-un CV, ci, in cel mai bun caz, tot la �diverse� si numai daca poate primi calificativele �foarte buna� sau �excelenta�.
Nationalitatea. De obicei, nu se indica apartenenta etnica. Daca insa originea
solicitantului constituie un atu pentru firma care angajeaza, se poate face aceasta exceptie. Si in acest caz, mentiunea respectiva se face tot la rubrica �diverse�.
Formatia profesionala. Daca solicitantul nu are prea multa experienta, va insista pe perioada de studii. Daca are studii superioare, poate mentiona si perioada liceului, cu referire la examenul de bacalaureat.
Poate face referiri la rezultatele bune obtinute la diferite materii sau in domenii care l-au pasionat in anii de studii, mai ales daca acele succese au vreo tangenta cu obiectul de activitate al firmei la care vrea sa lucreze. Daca are experienta profesionala, nu este nevoie sa prezinte in detaliu perioada studiilor, fiind suficienta mentionarea elementelor importante.
Diplome. Se mentioneaza la acest capitol diplomele obtinute, data si institutia de invatamant care a eliberat-o pe fiecare in parte. Se pot neglija perioadele intermediare, cele de studiu propriu-zis, intrucat diplomele atesta tocmai absolvirea unor astfel de cursuri.
Studii suplimentare. Dupa prezentarea datelor referitoare la studiile de baza, se mentioneaza stagiile de pregatire suplimentara, de specializare, cursurile intensive, seminariile si toate celelalte forme de pregatire postuniversitara sau postliceala care au fost urmate. E bine sa fie precizate perioadele, forurile organizatoare, diplomele sau calificativele ce atesta absolvirea acestor cursuri. In cazul unui autodidact, se precizeaza nivelul de cunostinte la care s-a ajuns.
Limbi straine. In cazul in care se cunosc una sau mai multe limbi straine, se precizeaza cat de bine sunt stapanite sau daca una dintre ele este chiar limba materna.
Informatica. Se mentioneaza, de asemenea, nivelul cunostintelor in domeniul informaticii, inclusiv sistemele de operare cele mai familiare.
Experienta profesionala. Absolventii lipsiti de experienta vor fi nevoiti sa faca referiri la activitatile extrascolare si la slujbele temporare ocupate eventual in
timpul vacantelor.
Cei cu experienta profesionala vor cita numele intreprinderilor la care au lucrat, localitatea, perioada, postul ocupat. Se pot mentiona marimea intreprinderii, cifra de afaceri, profitul si alte elemente care ar putea fi interesante din punctul de vedere al candidaturii. Pentru completarea acestei rubrici, se intocmeste practic un bilant profesional elaborat anterior.
Fiecare activitate se descrie sub forma de paragrafe, in cadrul carora, pe parcursul catorva randuri, se sintetizeaza experienta dobandita in postul respectiv. Pentru o dezvoltare logica a textului, se explica rezultatele si modul in care au fost obtinute.
Fiecare paragraf trebuie sa puna accent pe sarcinile indeplinite, pe raspunderile asociate acestora, pe deciziile luate si initiativele asumate, pe obiectivele concretizate.
Daca au fost ocupate posturi foarte diferite, in intreprinderi cu profiluri putin asemanatoare, se regrupeaza experientele pe domenii sau pe tipuri de functii, dupa cum pare mai avantajos.
Pentru anumite meserii, este necesar sa se mentioneze unele rezultate sub forma de cifre sau procente (cum este cazul sporirii productiei, maririi volumului vanzarilor, reducerii unor cheltuieli etc.). Datele factuale. Ele sunt importante, dar nu este bine sa apara eventualele perioade de somaj.
Daca activitatea profesionala nu a suferit intreruperi, iar diversele posturi au fost ocupate pe perioade semnificative, de mai lunga durata, deci au putut contribui la obtinerea unei experiente reale, se pot mentiona anii la inceput.
Pentru mai multe detalii apasa aici