BlogulSpecialistului → Legislatia muncii → 3 recomandari-cheie pentru a evita demotivarea angajatilor la sfarsit de an
Majoritatea angajatilor isi doresc cat mai multe zile de concediu in perioada de sfarsit a anului. Si, in unele companii, acest lucru chiar este posibil intrucat saptamana cuprinsa intre Craciun si Revelion e caracterizata printr-un volum de munca scazut. Dar nu toate firmele isi permit sa inceteze activitatile pe intreaga durata a Sarbatorilor de iarna.
Asadar, sfarsitul de an este perioada in care, pe de o parte, trebuie sa asigurati necesarul de forta de munca cerut de activitatea firmei dvs., dar, pe de alta parte, trebuie sa evitati demotivarea salariatilor dvs. care isi doresc sa petreaca mai mult timp cu familia.
Ca sa nu nemultumiti nici firma, nici pe angajatii acesteia, va propunem sa tineti seama de urmatoarele 3 recomandari-cheie:
1. Alegeti cele mai eficiente solutii pentru zilele in care veti avea nevoie de forta de munca
Analizati cu atentie zilele de dinainte si de dupa cele doua Sarbatori si decideti pentru care din aceste zile firma are nevoie de prezenta salariatilor.
Analizati ce activitati trebuie sa se desfasoare in decursul acestor zile – in timp ce unele activitati trebuie sa se realizeze in mod normal, altele pot fi suspendate pe parcursul acestei perioade. Identificati cine poate duce la indeplinire activitatile necesare si cu ce cost de timp.
Hotarati daca firma va lucra conform unui program normal de lucru sau va adopta un program de lucru scurt pentru aceste zile.
Identificati care sunt posturile esentiale pentru realizarea activitatii firmei si care pot sa lipseasca. Determinati daca sarcinile si atributiile anumitor posturi necesita prezenta fizica a persoanei la locul de munca sau daca acestea pot fi realizate si din afara firmei.
2. Comunicati din timp angajatilor dvs. care sunt nevoile de forta de munca ale firmei pentru perioada Sarbatorilor de iarna
Ganditi-va ca angajatii isi fac propriile planuri pentru perioada Sarbatorilor. De aceea este util sa va informati din timp personalul cu privire la:
3. Distribuiti in mod echitabil zilele de concediu pe niveluri ierarhice
Atunci cand firma este nevoita sa le ceara angajatilor sa lucreze in perioada Sarbatorilor, in foarte multe cazuri se intampla astfel: cu doua zile inainte de Craciun, biroul este plin cu asistenti si juniori, in timp ce toti managerii sunt in vacanta... Sfatul nostru este sa evitati o astfel de situatie demotivanta. Asadar, asigurati-va ca ati realizat o distribuire echitabila a zilelor de concediu intre personalul de executie si cel de conducere.
Doar 5 minute
ca sa intocmiti corect documentele de resurse umane, conform prevederilor din Codul muncii!
Folositi CD-ul "107 modele si formulare vitale in HR"! Click aici!