Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Studii de caz: impozit cladiri
Nr. vizualizari: 2855 / Rating utilizatori: 5 din 1 vot
Întrebare:
Daca pentru apartamente construite in regie proprie sau in antrepriza si inregistrate in cotul 371 pentru a fi vandute trebuie platit impozit pe cladiri la primarie pana la data instrainarii lor?
Raspuns:
Sigur, se datoreaza impozit pe cladire – chiar daca aceasta nu este inregistrata de Dvs. in contul 212 “ Constructii” ci in conturi de marfuri 371. In momentul in care ati definitivat constructia in baza procesului verbal de receptie, ati operat si inregistrarile contabile din 333 in 371.
Tot in baza procesului verbal de receptie cladirea/ apartamnetele au fost (sau vor trebui) inregistrate pe rol la Administratia locala. Din momentul receptiei (care se face de catre persoanl din cadrul administratiei locale), pana la momentul vanzarii societatea Dvs. datoreaza impozit pe cladiri.
Nu are relevanta faptul ca este inregistrata in contul 371 sau 212. Din punct de vedere al Codului fiscal – art 254, al taxelor si impozitelor locale este un bun pentru care se datoreaza impozit.
Astfel, conform art 254, in cazul unei clădiri care a fost dobândită sau construită de o persoană în cursul anului, impozitul pe clădire se datorează de către persoana respectivă cu începere de la data de întâi a lunii următoare celei în care clădirea a fost dobândită sau construită.
Conform normelor metodologice de aplicare ale art.254 Cod fiscal, atât în cazul persoanelor fizice, cât şi în cazul persoanelor juridice, pentru clădirile executate potrivit Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii, republicată, cu modificările ulterioare, data dobândirii clădirii se consideră după cum urmează:
§ pentru clădirile executate integral înainte de expirarea termenului prevăzut în autorizaţia de construire, data întocmirii procesului-verbal de recepţie, dar nu mai târziu de 15 zile de la data terminării efective a lucrărilor;
§ pentru clădirile executate integral la termenul prevăzut în autorizaţia de construire, data din aceasta, cu obligativitatea întocmirii procesului-verbal de recepţie în termenul prevăzut de lege;
§ pentru clădirile ale căror lucrări de construcţii nu au fost finalizate la termenul prevăzut în autorizaţia de construire şi pentru care nu s-a solicitat prelungirea valabilităţii autorizaţiei, în condiţiile legii, la data expirării acestui termen şi numai pentru suprafaţa construită desfăşurată care are elementele structurale de bază ale unei clădiri, în speţă pereţi şi acoperiş.
Procesul-verbal de recepţie se întocmeşte la data expirării termenului prevăzut în autorizaţia de construire, consemnându-se stadiul lucrărilor, precum şi suprafaţa construită desfăşurată în raport de care se stabileşte impozitul pe clădiri.
Procesele verbale de receptie se intocmesc de catre compertimentele specilizate din aparatul autoritatilor administratiilor locale.
Atentie, mai mult decat atat, pentru a putea vinde constructiile respective veti avea nevoie la Notariat de certificat de atestare fiscala de la Directia de Impozite si taxe locale, din care sa rezulte ca ati achitat impozitul pe cladire/ pe teren aferent.