Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Rambursarea TVA se efectueaza prin parcurgerea urmatoarelor etape:
1. cererea, insotita de documentatie, este repartizata Serviciului de administrare a
contribuabililor nerezidenti din cadrul D.G.F.P.;
2. Serviciul de administrare a contribuabililor nerezidenti inregistreaza cererea in Registrul de evidenta a cererilor de rambursare si utilizeaza numarul respectiv de inregistrare drept numar de referinta, care se inscrie pe toate documentele existente sau emise pentru solutionarea cererii de rambursare in cauza;
3. inainte de inregistrarea cererii de rambursare, se verifica daca persoana care a solicitat rambursarea este inregistrata in Romania ca platitor de impozite, taxe sau contributii;
4. documentele anexate cererii de rambursare se scaneaza si se arhiveaza in format electronic;
5. aceste documente, anexate cererii de rambursare, sunt supuse verificarii. Verificarea consta doar in analiza informatiilor inscrise in documentele anexate la cerere, fara a se efectua o inspectie fiscala propriu-zisa. Concluziile aferente verificarii se inscriu in Referatul privind analiza documentara;
! In situatia in care exista suspiciuni asupra unor facturi, se poate solicita efectuarea unei cercetari la fata locului, la persoana impozabila stabilita in Romania care a emis factura respectiva.
6. dupa efectuarea verificarii tuturor facturilor si finalizarea eventualelor controale incrucisate se emite Decizia de rambursare a TVA si, daca este cazul, Nota privind compensarea obligatiilor fiscale sau Nota privind restituirea/rambursarea unor sume;
7. Serviciul de administrare a contribuabililor nerezidenti transmite persoanei impozabile Decizia de rambursare a TVA si Nota privind restituirea/rambursarea;
8. dupa operarea datelor privind solutionarea cererii de rambursare in evidenta speciala, dosarul solicitarii se arhiveaza. Dosarul solicitarii cuprinde:
- Cererea solicitantului
- Referatul de analiza
- Procesul-verbal privind rezultatul cercetarii la fata locului (daca este cazul)
- Decizia de rambursare
- Nota privind compensarea obligatiilor fiscale
- Nota privind restituirea sau rambursarea unor sume, cuprinzand data la care s-a efectuat operatiunea de compensare sau de rambursare.
! De aceleasi drepturi si in aceleasi conditii privind rambursarea TVA intr-un stat membru poate beneficia si o persoana impozabila stabilita in Romania, inregistrata in scopuri de TVA, care achita TVA pe teritoriul unui stat membru.
In orice stat membru se respecta aceeasi procedura de rambursare a TVA, adoptata prin Directiva a 8-a, respectiv Directiva 79/1072/EEC din data de 6 decembrie 1979.
Pentru completarea dosarului rambursarii, persoana impozabila stabilita in Romania trebuie sa solicite organului fiscal competent din Romania un certificat din care sa rezulte faptul ca este inregistrata in scopuri de taxa in Romania conform art. 153.