Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Noi prevederi privind inregistrarea contractelor de fiducie si locatiune
Publicat de catre E-juridic.roNr. vizualizari: 3043 / Rating utilizatori: 5 din 1 vot
Va precizam, mai jos, cum se inregistreaza la organul fiscal contractele de fiducie si locatiune (inchiriere).
A. Inregistrarea contractelor de fiducie
"Declaratia de inregistrare a contractelor de fiducie" se depune de fiduciar in termen de 30 de zile de la data incheierii/modificarii insotita de contractul de fiducie, in original si copie iar organul fiscal certifica conformitatea copiei cu originalul si restituie fiduciarului originalul.
Organul fiscal organizeaza evidenta contractelor de fiducie intr-un Registru al contractelor de fiducie, care se conduce informatizat, potrivit modelului prevazut in anexa la Ordinul ANAF nr.1985/2012, inregistrarea contractelor efectuandu-se in maximum 5 zile de la data depunerii contractelor.
B. Inregistrarea contractelor de locatiune (inchiriere)
1. Inregistrarea, optionala, a contractelor de locatiune de catre locatori, altii decat persoanele fizice:
"Declaratia de inregistrare a contractelor de locatiune", insotita de contractul de locatiune, in original si copie, se completeaza in doua exemplare, din care originalul se depune la organul fiscal, iar copia se pasreaza de locator iar organul fiscal certifica conformitatea copiei contractului de locatiune cu originalul si restituie locatorului originalul.
Organul fiscal organizeaza evidenta contractelor de locatiune intr-un Registru al contractelor de locatiune, care se conduce informatizat, potrivit modelului prevazut in anexa la Ordinul ANAF nr.1985/2012, inregistrarea contractelor efectuandu-se in maximum 5 zile de la data depunerii contractelor.
2. Inregistrarea contractelor de locatiune de catre locatorul persoana fizica
Persoanele fizice care au calitatea de locator si obtin venituri din cedarea folosintei bunurilor din patrimoniul personal si venituri din arendare au obligatia inregistrarii contractului intre parti potrivit art. 81 alin. (2) din Codul fiscal, in termen de 15 zile de la incheierea acestuia, odata cu Declaratia privind venitul estimat/norma de venit (formular 220), astfel:
-persoanele fizice rezidente la organul fiscal in a carui raza teritoriala persoana fizica isi are domiciliul, potrivit legii, sau adresa unde locuieste efectiv, daca aceasta este diferit# de domiciliu;
- persoanelor fizice nerezidente la organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla bunul supus impunerii.
Organul fiscal certifica conformitatea copiei cu originalul si restituie locatorului originalul.
Precizam ca obligatia inregistrarii de persoanele fizice a contractelor de mai sus nu constituie o prevedere noua a Codului fiscal!
Organul fiscal organizeaza evidenta contractelor de locatiune intr-un Registru al contractelor de locatiune, care se conduce informatizat, potrivit modelului prevazut in anexa la Ordinul ANAF nr.1985/2012, inregistrarea contractelor efectuandu-se in maximum 5 zile de la data depunerii contractelor.
Prevederi procedurale comune
Declaratiile si documentele depuse de fiduciari si locatori se arhiveaza la dosarul fiscal al acestora.
Registrul contractelor de fiducie si Registrul contractelor de locatiune se gestioneaza la nivelul organelor fiscale, cu ajutorul aplicatiei informatice puse la dispozitie de catre Directia Generala de Tehnologia Informatiei din cadrul ANAF.
Propunerea legislativa privind sistemul de pensii si alte drepturi de asigurari sociale ale avocatilor a fost adoptata luni de Senat, in calitate de...