Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Procedura de inregistrare a contractelor de fiducie
Publicat de catre E-juridic.roNr. vizualizari: 1537 / Rating utilizatori: 5 din 1 vot
Va informam ca Legea nr. 287/2009 privind Codul Civil stabileste urmatoarele:
>> Sub sanctiunea nulitatii absolute, contractul de fiducie si modificarile sale trebuie sa fie inregistrate la cererea fiduciarului, in termen de o luna de la data incheierii acestora, la organul fiscal competent sa administreze sumele datorate de fiduciar bugetului general consolidat al statului - art. 780 alin (1)
Procedura de inregistrare a contractelor de fiducie
Fiduciarul depune direct la registratura organului fiscal competent " Declaratia de inregistrare a contractelor de fiducie " reglementata in anexa nr. 3 al OPANAF nr. 1985/2012, in 2 exemplare, din care originalul ramane la organul fiscal, iar copia care are inscrisa numarul si data inregistrarii la organul fiscal se pastreaza de fiduciar.
Declaratia de inregistrare a contractelor de fiducie este insotita de contractul fiducie, in original st in copie. Organul fiscal certifica conformitatea copiei contractului de fiducie cu originalul si restituie fiduciarului originalul. Data inregistrarii contractelor de fiducie la organul fiscal competent este data depunerii acestora la registratura organului fiscal competent, iar dovada inregistrarii o constituie copia declaratiei de inregistrare a contractelor de fiducie care are inscrise numarul si data inregistrarii la organul fiscal
>> fiduciarul depune prin posta cu confirmare de primire " Declaratia de inregistrare a contractelor de fiducie ", insotita de o copie legalizat a contractului de fiducie.
Data inregistrarii contractelor de fiducie la organul fiscal competent este data postei, iar dovada inregistrarii o constituie copia declaratiei de inregistrare a contractelor de fiducie, insotita de confirmarea de primire semnata de reprezentantul organului fiscal competent.
In situatia modificarii sau incetarii contractelor de fiducie, in termen de 30 zile de la data producerii acestora, se depune la organul fiscal competent conform precizarilor anterioare, "Declaratia de inregistrare a contractelor de fiducie "avand bifata casuta "Modificare" sau "Incetare" insotita de documentele justificative.
Declaratia de inregistrare a contractelor de fiducie si documentele depuse de fiduciar se arhiveaza la dosarul fiscal al acestuia.
Propunerea legislativa privind sistemul de pensii si alte drepturi de asigurari sociale ale avocatilor a fost adoptata luni de Senat, in calitate de...