Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Cum rezolvam o intabulare gresita a imobilului
Publicat de catre Www.e-juridic.roNr. vizualizari: 6442 / Rating utilizatori: 4.31 din 16 voturi
Intrebare: Dupa anul 1990, s-au vandut locuinte din fondurile statului. Dintr-o eroare cu privire la numerotarea apartamentelor, in contractul de inchiriere si drept urmare si in contractul de vanzare cumparare s-a trecut gresit numarul apartamentului. Astfel s-a ajuns in situatia in care proprietarul apartamentului nr.3 sa fie intabulat pe apartamentul nr.2.
Care sunt solutiile?
Raspuns: Avand in vedere ca este o eroare a institutiei care v-a vandut locuinta, tot aceasta institutie va trebui sa va elibereze o dovada prin care se efectueaza rectificarea numarului apartamentului. In acest scop, consideram ca este oportun sa solicitati o adeverinta de la Asociatia de proprietari prin care sa se confirme etajul la care se afla apartamentul si numarul care ar trebui sa il poarte, in functie de numerotarea acestora. Cu acest document va adresati institutiei de la care ati cumparat locuinta si veti solicita rectificarea numarului apartamentului, mentionand ca a fost gresit acest numar si in contractul de inchiriere. Institutia este obligata sa rectifice numarul, avand posibilitatea sa faca si propriile sale verificari. In cazul refuzului institutiei de a rectifica numarul apartamentului, va puteti adresa instantei competente cu o cerere in acest sens.
Dupa rectificarea numarului apartamentului va veti adresa la Directia de taxe si impozite in vederea efectuarii acestei modificari si in rolul fiscal.
De asemenea, in baza documentelor prin care este corectat numarul apartamentului, va veti adresa si la Cartea funciara, in vederea modificarii inscrierii, potrivit dispozitiilor art.89 alin. (5) si (6) din Regulamentul de organizare si functionare a birourilor de cadastru si publicitate imobiliara, aprobat prin Ordinul nr. 633/2006, cu modificarile ulterioare.
Propunerea legislativa privind sistemul de pensii si alte drepturi de asigurari sociale ale avocatilor a fost adoptata luni de Senat, in calitate de...
Am si eu o intrebare conexa cu acest subiect.
In 2009 am obtinut autorizatia de constructie pentru o casa P+E, pe care am finalizat-o si am intabulat-o in 2012. In CF apare ca avem o casa cu P+M. Noi dorim sa o vindem acum.
Cum trebuie sa procedam pentru a obtine rectificarea? La ce institutie ar trebui sa ne indreptam?
Multumesc anticipat.
Iren
+
Adauga propriul comentariu aici
CITESTE RAPORTUL SPECIAL GRATUIT
"7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special
Am si eu o intrebare conexa cu acest subiect.
In 2009 am obtinut autorizatia de constructie pentru o casa P+E, pe care am finalizat-o si am intabulat-o in 2012. In CF apare ca avem o casa cu P+M. Noi dorim sa o vindem acum.
Cum trebuie sa procedam pentru a obtine rectificarea? La ce institutie ar trebui sa ne indreptam?
Multumesc anticipat.
Iren