Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
In atentia avocatilor care desfasoara asistenta judiciara
Publicat de catre Www.e-juridic.roNr. vizualizari: 3495 / Rating utilizatori: 5 din 1 vot
Va propunem spre consultare Proiectul - regulament cadru pentru organizarea serviciilor de asistenta judiciara:
In conformitate cu dispozitiile art 1558 alin 1 lit b din Statutul
profesiei de avocat si art 77 alin 1lit b din Legea profesiei de avocat
nr 51/1995 Departamentul de coordonare a asistentei judiciare propune
urmatorul proiect privind
REGULAMENTUL CADRU PENTRU ORGANIZAREA SERVICIILOR DE ASISTENTA JUDICIARA
Art 1 : (1) In sensul Legii nr 51/1995 si al Statutului profesiei de
avocat prin asistenta judiciara se intelege asistenta judiciara acordata
prin avocat.
(2) Asistenta judiciara se exercita numai de avocatii inscrisi in
Registrul national de asistenta judiciara organizat pe baza registrelor
de asistenta judiciara intocmite de barourile din care fac parte.
(3) Asistenta judiciara este acordata numai in cazurile si conditiile
stabilite limitativ de legislatia profesiei de avocat in vigoare.
(4) Pentru asistenta judiciara acordata avocatul desemnat are dreptul la
onorariu stabilit in conditiile Legii nr 51/1995 si Statutului
profesiei de avocat.
Art 2 : Avocatul care acorda asistenta judiciara nu are dreptul sa
primeasca de la client sau de la cel aparat nici-un fel de remuneratie
sau alte mijloace de recompensa, nici chiar cu titlu de acoperire a
cheltuielilor.
Art 3: UNBR si Barourile asigura exercitarea corespunzatoare a asistentei judiciare.
Art 4. Avocatul desemnat sa acorde asistenta judiciara este protejat de
lege, supunandu-se numai legii, statutului profesiei si codului
deontologic.
Capitolul II: Organizarea activitatii de acordare a asistentei judiciare.
Sectiunea 1: Cazurile si conditiile de acordare a asistentei judiciare
Art 5: Cazurile de acordare a asistentei judiciare sunt:
(1) a) in cauzele penale in care apararea este obligatorie potrivit
prevederilor codului de procedura penala si legilor speciale sau in
orice alta situatie in care organul judiciar apreciaza necesara
desemnarea unui aparator din oficiu;
b) in orice alte cauze decat cele penale ca modalitate de acordare a ajutorului public judiciar, in conditiile legii;
c) la solicitarea organelor administratiei publice locale;
(2) Decanul baroului poate aproba, in cazuri de exceptie, acordarea cu
titlu gratuit a asistentei de specialitate juridica, la solicitarea
persoanei lipsite de mijloace materiale daca drepturile sale ar fi
prejudiciate prin intarziere.
Sectiunea 2: Conditii de acordare a asistentei judiciare
Subsectiunea A : Acordarea asistentei judiciare in materie penala in
situtia in care apararea este obligatorie potrivit dispozitiilor Codului
de procedura penala si legilor speciale sau in oricare alta situatie in
care organul judiciar apreciaza necesara desemnarea unui aparator din
oficiu.
Art 6: (1) La solicitarea organelor de urmarire penala sau a instantelor
de judecata, serviciul de asistenta judiciara organizat in cadrul
fiecarui barou va desemna unul sau mai multi avocati inscrisi in
Registrul de asistenta judiciara.
(2) Desemnarea avocatilor din oficiu se face potrivit ordinii
determinata de repartitia lunara , intocmindu-se un proces verbal in
acest sens.
Art 7: (1) Avocatul desemnat nu poate refuza sarcina profesionala decat
in caz de conflict de interese sau pentru alte motive justificate.
(2) Refuzul nejustificat de a prelua cazul sau de a continua executarea
constituie abatere disciplinara in conditiile legii profesiei de avocat.
Art 8: Instiintarea avocatului desemnat in vederea preluarii cazului se
face prin nota telefonica sau prin orice alt mijloc de comunicare.
Art 9: Delegatia aparatorului desemnat din oficiu inceteaza la prezentarea aparatorului ales.
Art 10:Inlocuirea avocatului desemnat cu un alt avocat din oficiu intr-o
cauza penala se poate face numai, in mod exceptional, pentru motive
justificate si cu o prealabila notificare a SAJ.
Art 11: Asistenta judiciara in cauza/cauzele conexate cu alta/alte cauze
penale va fi asigurata de primul avocat desemnat in aceste cauze.
At 12: Avocatul din oficiu desemnat in cauze in care asistenta judiciara
este obligatorie in locul avocatului ales care nu se prezinta
nejustificat la data stabilita pentru efectuarea unui act de urmarire
penala sau la termenul de judecata fixat si nici nu asigura substituirea
, pleaca sau refuza sa efectueze apararea, solicita, obligatoriu,
timpul necesar pentru pregatirea apararii. Avocatul din oficiu
inlocuindu-l pe avocatul ales care lipseste, nejustificat, la termenul
de judecata, dupa inceperea dezbaterilor, in cauzele in care asistenta
juridica este obligatorie, solicita obligatoriu acordare unui termen de
minimum 3 zile pentru pregatirea apararii.
Subsectiunea B : Acordarea asistentei judiciare sub forma ajutorului public judiciar.
Art 13: (1) In cazul in care, potrivit art. 11-19 din Ordonanta de
Urgenta a Guvernului nr 51/2008 privind ajutorul public judiciar in
materie civila, aprobata cu modificarile si completarile prin Legea
193/2008 a fost incuviintata cererea de ajutor public judiciar sub forma
asistentei prin avocat, cererea impreuna cu incheierea de incuviintare
se trimit de indata decanului baroului sau avocatului caruia decanul
i-a delegat atributiile sale privind asistenta judiciara din
circumscriptia acelei instante.
(2) In termen de 3 zile, decanul baroului sau avocatul caruia decanul
baroului i-a delegat atributiile sale, desemneaza un avocat inscris in
Registrul de asistenta judiciara, caruia ii transmite odata cu
instiintarea desemnarii, incheierea prevazuta la alin (1). Decanul
baroului sau avocatul caruia decanul baroului i-a delegat atributiile
sale comunica, obligatoriu, benefiarului ajutorului public judiciar,
numele avocatului desemnat. Benficiarul ajutorului public judiciar are
posibilitatea sa solicite el insusi desemnarea unui anumnit avocat, cu
consimtamantul acestuia, in conditiile legii.
Art 14: Avocatul desemnat in conditiile legii profesiei de avocat nu
poate refuza sarcina profesionala incredintata decat in caz de conflict
de interese sau pentru alte motive justificate, refuzul nejustificat de a
prelua cazul sau de a continua executarea constituind abatere
disciplinara in conditiile legii.
Art 15: Refuzul nejustificat al beneficiarului sau renuntarea
unilaterala si nejustificata a acestuia la asistenta acordata de
avocatul desemnat duce la incetarea ajutorului public sub forma
asistentei prin avocat.
Art 16: (1) Cererea de acordare a asistentei extrajudiciare se depune la
Serviciul de asistenta judiciara si se solutioneaza de decanul baroului
sau avocatul caruia decanul baroului i-a delegat atributiile sale
privind asistenta judiciara, prin decizie de admitere sau de respingere,
dupa caz.
(2) Modelul cererii de acordare a asistentei extrajudiciare se aproba de
Departamentul de coordonare a asistentei judiciare care va cuprinde
mentiuni privind obiectul si natura solicitarii de asistenta,
identitatea, codul numeric personal, domiciliul si starea materiala a
solicitantului si a familiei sale.
(3) La cererea de acordare a asistentei extrajudiciare sunt anexate
inscrisuri doveditoare ale veniturilor solicitantului si ale familiei
sale, dovezi cu privire la obligatiile de intretinere sau de plata
precum si o declaratie
pe propria raspundere a solicitantului, in sensul de a preciza daca in
cursul ultimelor 12 luni a mai beneficiat de ajutor public judiciar , in
ce forma, pentru ce cauza precum si cuantumul acestui ajutor.
(4) Dovada starii materiale a solicitantului se face, in principal, cu
documente potrivit art 74 alin 2 din Legea 51/1995 modificata si
completata.
(5) Decizia privind acordarea asistentei extrajudiciare cuprinde
mentiunile prevazute la art 74 alin 4 din Legea 51/1995 modificata si
completata.
Art 17: (1) Decanul baroului sau avocatul caruia decanul baroului i-a
delegat atributiile sale, in materia asistentiei judiciare, desemneaza
un avocat din Registrul de asistenta judiciara al baroului.
(2) Decanul baroului sau avocatul caruia decanul baroului i-a delegat
atributiile sale in materia asistentei judiciare poate aproba acordarea
asistentei extrajudiciare de catre un avocat ales de persoana careia i
se acorda asistenta judiciara.
Art 18: (1) Decizia de respingere a cererii de acordare a asistentei
extrajudiciare poate fi contestata, in termen de 5 zile de la
comunicarea acesteia, la consiliul baroului.
(2) Solutionarea contestatiilor formulate impotriva deciziei de
respingere de catre Consiliul baroului se face urgent la prima sa
sedinta.
Subsectiunea D:
Art 19. Serviciile de asistenta juridica privind accesul international
la justitie in materie civila precum si serviciile de asistenta juridica
in cauzele privind cooperarea judiciara internationala in materie
penala se acorda potrivit regulilor speciale prevazute in OUG 51/2008
aprobata cu modificarile si completarile prin Legea 193/2008 precum si
in conventiile care contin dispozitii referitoare la accesul
international la justitie.
Accesul international la justitie poate fi acordat in baza curtoaziei
internationale sub rezerva reciprocitatii pentru statele cu care Romania
nu are legaturi conventionale.
Capitolul III: Organizarea activitatii de acordare a asistentei judiciare
Sectiunea 1: Structurile de coordonare a activitatii de acordare a asistentei judiciare
Art.20 In cadrul U.N.B.R se organizeaza Departamentul de coordonare a
asistentei judiciare, organ cu activitate permanenta, coordonat de un
Vicepresedinte al U.N.B.R sau de catre un membru al Comisiei Permanente a
U.N.B.R ca urmare a aprobarii de catre aceasta a delegarii atributiilor
vicepresedintelui U.N.B.R
Art.21 Strucutura organizatorica a acestui departament se stabileste prin decizie a Comisiei Permanente a U.N.B.R.
Art.22 In limitele stabilite de Legea 51/1995 modificata si completata
si cu cu procedura stabilita de Statutul profesiei de avocat,
Departamentul de coordonare a asistentei judiciare emite decizii si
norme metodologice.
Art.23 Atributiile Departamentului de coordonare a asistentei judiciare sunt urmatoarele:
a) desfasoara conducerea metodologica a activitatii de acordare a asistentei judiciare;
b) elaboreaza proiectul de Regulament-cadru pentru organizarea serviciilor de asistentajudiciara;
c) propune sau, dupa caz, avizeaza proiecte de protocoale ce se incheie
cu autoritatile publice competente in scopul obtinerii mijloacelor
financiare necesare pentru organizarea serviciilor de asistenta
judiciara;
d) organizeaza Registrul national de asistenta judiciara pe baza registrelor intocmite de barouri;
e) organizeaza si coordoneaza metodologia de plata a onorariilor pentru asistenta judiciara acordata;
f) efectueaza controlul asupra asistentei judiciare acordate;
g) elaboreaza proiecte de acte normative in domeniul asistentei
judiciare, pe care le propune Ministerului Justitiei in vederea
promovarii;
h) stabileste, impreuna cu Ministerul Justitiei, indicii statistici,
tine evidenta statistica a sistemului de asistenta judiciara si
analizeaza informatiile necesare pentru planificarea si coordonarea
corecta a sistemului de asistenta judiciara;
i) colaboreaza cu Ministerul Justitiei pentru buna functionare si
planificarea, inclusiv din punct de vedere bugetar, a sistemului de
asistenta judiciara;
j)popularizeaza sistemul de asistenta judiciara;
k) stabileste formularistica utilizata de barouri pentru organizarea
activitatii de asistenta judiciara si extrajudiciara, in conditiile
legii;
l) reprezinta U.N.B.R. in domeniul asistentei judiciare, in cadrul
colaborarii internationale in materie, in conditiile legii sau ale
Statutului profesiei de avocat.
Art.24 In cadrul barourilor se organizeaza serviciile de asistenta
judiciara la sediile tuturor instantelor judecatoresti conduse de un
avocat definitiv, numit de consiliul Baroului si coordonate de un membru
al consiliului.
Art.25 Organizarea, functionarea si atributiile serviciilor de
asistenta judiciara se stabilesc potrivit regulamentului aprobat de
consiliul baroului , in baza Regulamentului-cadru pentru organizarea
serviciilor de asistenta judiciara aprobat de Consiliul U.N.B.R.
Sectiunea 2: Inscrierea avocatului in registrul de asistenta judiciara
Art.26 (1) In cadrul fiecarui barou este organizat Registrul de
asistenta judiciara in care sunt inscrisi avocatii care pot fi desemnati
pentru acordarea asistentei judiciare si a asistentei extrajudiciare
(2) U.N.B.R organizeaza Registrul national de asistenta judiciara
alcatuit din registrele de asistenta judiciara ale tuturor barourilor
(3) Registrele de asistenta judiciara organizate la barouri si Registrul
national de asistenta judiciara sunt publice. Registrele de asistenta
judiciara organizate de barouri se pastreaza pe suport de hartie si in
format electronic si se publica pe pagina de internet a fiecarui barou.
Registrul national de asistenta judiciara se publica pe pagina de
internet a U.N.B.R.
(4) Registrele de asistenta judiciara organizate la fiecare barou se
actualizeaza pentru urmatorul an calendaristic pana la sfarsitul lunii
septembrie a anului calendaristic precedent. Registrul national de
asistenta judiciara se actualizeaza in mod automat odata cu actualizarea
datelor din registrul fiecarui barou.In registrele de asistenta
judiciara pot fi operate, in mod exceptional, modificari si in cursul
anului conform procedurii prevazute pentru inscrierea in registru.
Art.27 (1) In vederea inscrierii in Registrul de asistenta judiciara,
avocatul depune o cerere la baroul din care face parte. Cererea cuprinde
mentiunile stabilite prin formularul aprobat de Departamentului de
coordonare a asistentei judiciare din cadrul U.N.B.R.
(2)Consiliul baroului hotaraste prin decizie inscrierea avocatului in Registrul de asistenta judiciara.
(3) Cazurile in care Consiliul baroului, poate, motivat, sa refuze
inscrierea in Registrul de asistenta judiciara sau sa radieze din acest
registru un avocat sunt urmatoarele:
a) daca avocatului solicitant i s-a aplicat o sanctiune disciplinara;
b) daca avocatul este invinuit pentru savarsirea unei actiuni de drept comun;
c) daca s-a constatat incalcarea repetata a dispozitiilor Legii 51/1995
modificata si completata sau calitatea inferioara a asistentei judiciare
acordate.
(4) Radierea din Registrul de asistenta judiciara poate fi dispusa pe o
perioada de un an sau pe o perioada de trei ani in situatia constatarii
savarsirii consecutive a trei sau a mai multor abateri de la obligatiile
stabilite prin Legea 51/1995 modificata si completata.
(5). Decizia consiliului baroului de respingere a cererii de inscriere a
avocatului in Registrul de asistenta judiciara poate fi contestata
potrivit procedurii prevazute la cap.VI din Legea 51/1995 modificata si
completata
(6) Decizia de radiere din registru se aduce la cunostinta publicului
prin afisare pe pagina de internet a baroului precum sip e pagin a de
internet a U.N.B.R.
Sectiunea 3 : Plata onorariior avocatilor din oficiu
Subsectiunea A : Plata onorariior avocatilor din oficiu in cazurile de
acordare a asistentei juridice prevazute la art.6 alin.1 lit.a si b
Art.28 (1) Avocatul desemnat are dreptul la un onorariu stabilit de
organul judiciar pentru asistenta judiciara acordata, potrivit naturii
si volumului activitatii desfasurate in limitele sumelor stabilite prin
Protocolul incheiat intre U.N.B.R si Ministerul Justitiei.
(2) Protocolul incheiat intre U.N.B.R si Ministerul Justitiei stabileste
cuantumul si modalitatea de plata pentru serviciile de asistenta
judiciara prestate.
Art.29 Organul judiciar, prin actul de infiintare a asistentei
judiciare, stabileste si valoarea provizorie a onorariului avocatului.
Art.30 (1) Avocatul desemnat intocmeste un referat scris dupa efectuarea
prestatiei avocatiale.Referatul contine mentiunile formularului aprobat
de Departamentul de coordonare a asistentei judiciare din cadrul
U.N.B.R. Referatul este insotit in cazul asistentei judiciare acordate
in cadrul sistemului de ajutor public judiciar de incheierea prin care
instanta a incuviintat acordarea acestui ajutor
(2) Organul judiciar confirma referatul, dispunand mentinerea sau
majorarea onorariului stabilit initial in functie de volumul si
complexitatea activitatii desfasurate de avocat, de durata, tipul si
particularitatile cauzei.Avocatul sanctionat disciplinar potrivit art.86
alin.1 din Legea profesiei de avocat nu primeste onorariul pentru
prestatia avocatiala in acest caz.
(3) Referatul confirmat potrivit dispozitiilor aliniatului precedent se
inainteaza in termen de cinzi zile de la data confirmarii baroului in
vederea verificarii, centralizarii si avizarii platii onorariului de
catre consiliul baroului.
(4) Consiliul baroului, dupa avizare, inainteaza pana in data de 10 a
lunii urmatoare situatia cu suma totala a onorariilor cuvenite
avocatilor pentru serviciile de asistenta judiciara finalizate, in
perioada de referinta(decontare) Departamentului economico-financiar si
adminsitrativ al U.N.B.R in vederea efectuarii viramentelor privind
plata onorariilor de catre U.N.B.R in contul barourilor in conditiile
prevazute de lege.Aceeasi situatie, insotita de referatele intocmite de
avocati sunt trimise compartimentului economico-administrativ al
tribunalului sau al Curtii de apel, dupa caz.Persoana/persoanele
stabilite prin fisa postului din cadrul instantelor analizeaza
situatiile trimise de barouri si vizeaza centralizatorul prin aplicarea
amprentei stampilei "Certificat in privinta realitatii, regularitatii si
legalitatii pentru suma de.... lei". Centralizatoarele amprentate cu
viza de "Certificat in privinta realitatii, regularitatii si legalitatii
pentru suma de.... lei" , semnate de persoanele imputernicite sunt
trimise de instantele din circumscriptia tribunalului departamentului
economic-financiar si adminsitrativ din cadrul curtilor de apel in
termen de trei zile lucratoare de la primirea situatiilor de la
barouri.Centralizatoarele trimise de instantele din circumscriptia
curtii de apel, semnate de persoanele imputernicite vor fi scanate si
transmise prin e-mail Directiei financiar-contabile din cadrul
Ministerului Justitiei in termen de trei zile lucratoare de la primirea
acestora de la institutiile subordonate impreuna cu cele ale aparatului
propriu.
(5) La nivelul instantelor nu se efectueaza nicio inregistrare contabila.
(6) In cadrul Directiei financiar-contabile din cadrul Ministerului
Justitiei se centralizeaza documentele transmise de departamentul
economic-financiar si adminsitrativ din cadrul fiecarei curti de apel
prin verificarea existentei concordantei dintre centralizatoarele
transmise de curtile de apel si valoarea facturata de U.N.B.R.
(7) U.N.B.R. emite la nivel centralizat factura pentru plata onorariilor
cuvenite avocatilor pentru serviciile de asistenta judiciara finalizate
intr-o luna la data de 15 din luna urmatoare si o trimite Ministerului
Justitiei pana la data de 20 a acestei luni.
(8) Ministerul Justitiei efectueaza plata (deconteaza factura) pana in ultima zi a lunii in care a fost emisa factura.
(9) In situatia in care termenele stabilite la alin (5) si (6) cad in
zile nelucratoare, sumele pentru serviciile de asistenta judiciara se
vor plati in prima zi lucratoare.
(10) U.N.B.R vireaza lunar catre fiecare barou contravaloarea
prestatiilor conform centralizatorului referatelor intocmite de avocati
care atesta prestatia avocatiala efectiva.
Subsectiunea B: Plata onorariilor avocatilor pentru asistenta judiciara acordata la solicitarea administratiei publice locale
Art.31 Onorariile pentru asistenta judiciara acordata in oricare dintre
formele prevazute de Legea profesiei de avocat la solicitarea organelor
adminsitratiei publice locale se acorda din fondurile acestor organe in
limitele sumelor stabilite prin protocolul incheiat de fiecare barou cu
acestea. In lipsa protocolului sunt aplicabile limitele si procedura
stabilita prin Protocolul incheiat intre U.N.B.R si Ministerul
Justitiei.
Sectiunea 3 : Coordonarea in mod continuu si rapid de catre
Departamentul de asistenta judiciara a activitatii de asistenta
juridica din cadrul barourilor prin intermediul unei platforme online pe
baza de utilizator-parola.
Art.32 (1) Colectarea datelor privind situatia cu suma totala a
onorariilor cuvenite avocatilor pentru serviciile de asitenta judiciara
finalizate in perioada de referinta(decontare), centralizarea acestor
situatii, stabilirea sumei totale in vederea emiterii facturii pentru
plata onorariilor cuvenite avocatilor pentru serviciile de asistenta
judiciara finalizate intr-o luna, urmarirea platilor efectuate catre
barouri, estimarea sumelor necesare desfasurarii asistentei judiciare in
perioadele urmatoare de timp, pe baza sintezei datelor din perioada
anterioara si pastrarea unei comunicari continue cu serviciile de
asistenta juridica se realizeaza prin implementarea unei paltforme
online pe baza de utilizator-parola la nivelul Departamentului de
coordonare a asistentei judiciare-U.N.B.R
(2) Accesul la baza de date il are U.N.B.R-ul ca administrator si
barourile individuale in vederea introducerii lunare a datelor, sub
forma de situatie lunara cu campuri predefinite de completat.
(3) Situatiile lunare ale fiecarui serviciu de asistenta judicaira sunt
procesate si analizate in mod central la nivelul aplicatiei.
(4) Singura obligatie pentru buna functionare a aplicatiei este ca SAJ
din fiecare barou sa completeze situatia lunara prevazuta de lege
(5) Solutia nu necesita mentenanta informatica pentru sarcinile comune,
fiind supravegheata de un administrator UNBR instruit initial.
(6).Module
1. Modul colectare date
Raportare lunara
* Un barou poate completa maxim un raport / luna
* Informatiile solicitate in fiecare raport pot fi variate de administratorul U.N.B.R.
* Campurile dintr-un raport lunar includ :
- Numarul de avocati care au desfasurat acitivati de asistenta juridica;
- Suma solicitata
- Data incheiere primire referate
- ... alte campuri
* Dupa data inchiderii rapoartelor, raportul lunar nu mai poate fi rectificat decat de administratorul U.N.B.R.
* Rapoartele pot fi sterse doar de administratorul U.N.B.R.
B. Modul notare plati
Raportare plati
* Dupa introducerea de catre barouri a rapoartelor SAJ, UNBR poate nota
ce plati au fost efectuate pentru decontarea sumelor lunare / barou.
* Astfel, platile pot avea urmatoarele caracteristici:
- Tipul platii : partiale / totale
- Data platii
- Document justificativ / observatii
- Rest de plata
* Sistemul NU are scop contabil, ci doar de urmarire orientativa a datelor la care fiecare barou a primit banii total / parŃial ;
* Se va putea observa care barouri au bani de primit si ce sume, pentru eficientizarea acitivitatii;
* Prin comparatie cu data scadentei teoretice a sumelor datorate, se va
putea trage o concluzie privind ritmul de plata a sumelor
C. Modul de procesare date
Export si procesare date
• Datele din rapoartele introduse de barouri se centralizeaza lunar
intr-un raport agregat SAJ pentru toate judetele, in ce priveste
campurile principale (suma datorata, numar de avocati);
• Rapoartele introduse de barouri pot fi exportate in format Excel;
• Rapoartele agregate lunare (toate barourile adunate) pot fi exportate in format Excel;
D. Modul de utilizatori
Utilizatori si judete
• Fiecare barou va avea cate un utilizator cu nume de utilizator / parola.
• Baroul va accesa lunar site-ul si va introduce datele cerute din raport.
• Administratorul U.N.B.R. poate reseta datele de acces (parola pierduta).
• Administratorul U.N.B.R. are acces la data ultimului acces al fiecarui utilizator (cand a accesat ultima oara site-ul).
• Fiecare utilizator (barou) are acces la propriile rapoarte, poate edita doar pe ultimul raport introdus (rectificare).
Av. Iordachescu-Ilie Ion,
Coordonator al Departamentului de coordonare a asistentei judiciare organizat in cadrul U.N.B.R.
Propunerea legislativa privind sistemul de pensii si alte drepturi de asigurari sociale ale avocatilor a fost adoptata luni de Senat, in calitate de...