BlogulSpecialistului → Management si afaceri → “Nicio afacere nu aduce bani!”
O afirmatie derutanta, nu-i asa? Ea a fost facuta in urma cu aproape 30 de ani de H.S. Kahm, un renumit consultant american, autorul a numeroase carti pe probleme de afaceri. In sprijinul afirmatiei sale, care, intr-adevar, este foarte derutanta la prima vedere, Kahm construieste o argumentatie de exceptie:
"Poate un topor sa taie un copac? Nu, nu poate! Un om poate folosi un topor ca sa taie un copac, dar un topor, singur, nu poate sa faca treaba asta. Similar, un om poate face bani cu o afacere, dar nu afacerea aduce banii, ci omul care o conduce. Daca toporul este unealta pentru a taia un copac, afacerea este unealta pentru a face bani. Si ceea ce conteaza este cum folosesti aceasta unealta.
Afacerea, ca unealta, difera insa intr-un mod esential de celelalte unelte: ea trebuie sa se potriveasca perfect in mainile tale, trebuie sa fie exact unealta care iti trebuie tie. Asadar, nu are importanta cat de atractiva si de banoasa ti se pare o anumita afacere, ea s-ar putea sa fie o unealta complet nepotrivita pentru tine. Nu alege, deci, o afacere doar pentru ca ai impresia ca vei castiga mai usor bani cu ea. In schimb alege-o pentru ca presupune sa faci o munca pe care o faci cu placere, in niste locuri unde te simti bine si in compania unor oameni (clienti) pe care ii agreezi.
De ce toate aceste conditii? Simplu, deoarece cheia succesului intr-o afacere este entuziasmul. Nu vei reusi niciodata intr-o afacere daca nu este afacerea care iti place. Poti sa-ti imaginezi un fotbalist de top caruia sa nu-i placa mingea? Un vanzator eficient care sa urasca discutiile cu oamenii? Un chirurg de exceptie care sa nu suporte sangele?
Oamenii sunt diferiti. Ceea ce este mana cereasca pentru unul poate fi otrava pentru altul. Joe Smith poate demara o anumita afacere si sa faca avere. Bill Jones poate sa demareze exact aceeasi afacere, in aceleasi conditii, cu acelasi capital initial si sa dea faliment in trei luni."
Concluzia? Una la fel de veche ca afacerile insesi: succesul este o problema strict personala.
Tricouri, sepci, agende, calendare, pixuri, brichete, brelocuri, insigne, scrumiere, suporti pentru pahare, mouse-pad-uri, cani personalizate... In doua cuvinte: materiale promotionale.
|