BlogulSpecialistului → Management si afaceri → 5 sfaturi pentru o strategie de marketing si o publicitate de succes
„Dar nu merge! Am mai incercat in trecut si nu am ajuns la nici un rezultat."
Va suna familiar? Multi dintre intreprinzatori evita sa implementeze anumite strategii bazandu-se pe experientele neplacute din trecut. Cu toate acestea, de cele mai multe ori, se poate dovedi ca nu strategia in sine era eronata, ci mai degraba modul in care s-a incercat implementarea ei.
Indiferent daca scrieti o simpla nota sau elaborati un plan pentru un parteneriat strategic, va puteti spori sansele de a repurta un real succes urmand urmatorii cinci pasi:
1. Axati planul de marketing pe clienti, nu pe dumneavoastra!
Ceea ce va apare dumneavoastra intr-o imagine buna nu este neaparat nevoie sa aiba acelasi efect si asupra audientei. Este ceva absolut normal, tocmai de aceea, sa va intrebati prietenii si asociatii/colegii/angajatii: ce parere au despre ideile si strategia dumneavoastra?
„Feedback-ul" lor va va fi intotdeauna extrem de util. Tineti insa cont de faptul ca toate
comentariile trebuie sa vina exclusiv de la persoane care se incadreaza in segmentul de piata pe care l-ati fixat;
2. Aflati raspunsul la urmatoarele trei intrebari esentiale:
a. Despre ce este vorba?
Verificati daca materialele, textele dumneavoastra comunica rapid si clar ce oferiti, pentru cine oferiti si care este urmatorul pas pe care va asteptati si solicitati ca aceste persoane sa il faca;
b. Cu ce ma ajuta?
Nu va puneti potentialii clienti in situatia de a „ghici" in ce fel le este util ceea ce le oferiti. Nu „ascundeti" informatia, undeva, la capatul mesajului, scrisa cu caractere mici. Faceti uz de un limbaj clar si liber de orice jargon specific. Nu descrieti oferta din punctul de vedere al ceea ce „faceti", ci din perspectiva a ceea ce clientii urmeaza „sa primeasca", cu accent pe felul cum produsul/serviciul dumneavoastra ii va ajuta sa le fie „mai bine";
c. De ce te-as asculta?
Cum veti proceda pentru a va vace credibil(a) in fata audientei? Includeti o fotografie si scoateti in relief datele dumneavoastra de contact. Prezentati studii de caz, statistici, marturii ale altor clienti satisfacuti. Daca oamenii nu va cred, atunci nu vor raspunde ofertei dumneavoastra;
3. Folositi intotdeauna complexul A.I.D.A.!
ATENTIE! Folositi un titlu care atrage atentia. Nu fiti din cale- afara de profund(a)! Nu va asteptati ca publicul dumneavoastra tinta sa isi rupa prea mult din timpul personal
pentru a descoperi straturile mai profunde ale mesajului. Un slogan trebuie sa fie cat se poate de direct si de succint.
Daca ati putea arunca in recipientul alchimic toate beneficiile pe care le aduce produsul/serviciul dumneavoastra, care ar fi substanta care ar rezulta? Care este cea mai scurta si mai buna fraza care sa descrie oferta dumneavoastra? Ei bine, aveti acum un titlu!
INTERES. Acum, o data ce le-ati captat atentia, este timpul sa le aratati ca le cunoasteti interesele. Folositi subtitluri, intrebari si scurte istorisiri pentru a comunica si ilustra cat de bine le intelegeti nevoile.
Acesta este locul cel mai potrivit pentru a stimula clientii sa constientizeze neplacerile pe care le produc problemele lor. Probleme carora dumneavoastra le oferiti o rezolvare, o solutie. De fapt, nu „o solutie". Ci chiar „Solutia"!
DORINTA. Descrierile tehnice si cifrele ofera informatie, insa nu reusesc sa „incite". Strategia dumneavoastra trebuie sa tina cont de factorii esentiali numiti „emotie" si „dorinta".
Aratati potentialilor clienti cum pot obtine solutia pentru problemele care ii macina de atat de mult timp, prin faptul de a face afaceri cu dumneavoastra. Promiteti-le si oferiti-le performanta! Asigurati-i ca nu se supun nici unui risc, datorita garantiilor pe care le oferiti.
ACTIUNE. Fara aceasta parte, strategia dumneavoastra este asemanatoare unui ospatar care prezinta excelent oferta gastronomica a restaurantului, insa uita sa ia si comanda!
Oferiti clientilor o ratiune suficienta pentru a trece la actiune! Oferta dumneavoastra trebuie sa fie atat de irezistibila incat, pur si simplu, sa nu o poata refuza!;
4. Insistati, insistati, insistati...
Aproximativ 80 la suta dintre vanzari sunt efectuate dupa ce cumparatorul a primit de cel putin sapte ori vesti de la dumneavoastra! Cu toate acestea, majoritatea oamenilor de afaceri renunta deja dupa primele doua contacte, incercari. Pentru a evita aceasta situatie, planificati persuasiunea in avans.
Utilizati o combinatie de posta electronica si normala, telefonie si vizite personale ca strategie de persuasiune. Cu fiecare ocazie, oferiti-le clientilor valoare, calitate. In felul acesta, va vor „ierta" pentru intruziunile dumneavoastra frecvente. Veti fi considerat(a) o „musca" necesara J!;
5. Dezvoltati un sistem.
Majoritatea intreprinzatorilor isi pierd timpul si banii utilizand tactici promotionale fragmentate. Ei practica o strategie de tipul „incearca si pleaca", aplica un sistem si apoi il abandoneaza inainte de a-i oferi sansa de a produce rezultate.
In loc sa dezvoltati mereu alte strategii de marketing, cautati metode pentru a le imbunatati pe cele deja existente. In momentul in care va aflati in posesia unei strategii publicitare de calitate, creati in jurul acesteia un sistem astfel incat sa o puteti implementa oricand.
Daca veti folosi aceste sfaturi, veti reusi sa realizati diferenta dintre a te lupta sa iti atragi clientii si a deveni un om de afaceri de succes care dispune de o strategie de marketing bine pusa la punct. Merita tot efortul sa o elaborati si sa obtineti tot sprijinul necesar pentru a o implementa efectiv.