BlogulSpecialistului → Management si afaceri → Liste de control pentru aprobarea unui proiect
Liste de control pentru aprobarea unui proiect
O lista a participantilor la proiect
Identifica-i pe toti cei interesati de proiect, adica pe participantii la proiect. Identificarea si gestionarea participantilor la proiect reprezinta o activitate-cheie pentru succesul tau. Dar iti sugeram sa citesti acum capitolul 6, inainte de a merge mai departe cu definirea proiectului. Creeaza o lista de participanti la proiect care sa includa:
numele participantului la proiect si functia/pozitia;
locatia si datele de contact (telefon/fax/e-mail);
daca fac parte sau nu din organizatia ta;
gradul de importanta fata de proiect (ridicat, mediu, scazut);
gradul curent de sprijin pentru proiect (pozitiv, negativ?).
Dateaza acest document, deoarece se poate modifica pe masura ce revizuiesti lista la intervale regulate. Asigura-te ca lista este distribuita tuturor participantilor la proiect.
O declaratie de cerinte
Stabileste datele pentru acest document din necesitatile si asteptarile desprinse din discutiile cu participantii la proiect. Aceasta trebuie sa implice intreaga echipa pentru a decide ce se poate oferi pentru a satisface necesitatile, putand fi necesare cateva intalniri. Documentul trebuie sa contina:
necesitatile si asteptarile identificate si cui sunt atribuite;
cum pot fi satisfacute aceste necesitati in practica;
care necesitati nu pot fi inca satisfacute si de ce;
ce presupuneri au fost facute in aceasta etapa;
care este obiectul proiectului si ce nu este inclus.
Declaratia trebuie sa se bazeze intotdeauna pe informatii disponibile la data elaborarii, intrucat ulterior pot parveni date noi.
O declaratie privind obiectivele proiectului
Informatiile incluse aici trebuie stabilite impreuna cu clientul tau si trebuie sa contina:
o declaratie-cadru;
scopul proiectului - de ce facem acest lucru acum?
obiectivele generale ale proiectului - in 25-30 de cuvinte;
livrabilele principale ale proiectului cu datele de livrare planificate;
beneficiile principale care vor fi obtinute - cuantificate financiar in justificarea economica a proiectului;
costul proiectului;
abilitatile necesare - mai ales cele care nu sunt disponibile in mod curent;
orice interfata identificata cu alte proiecte active.
De asemenea, este justificat sa identifici toate aspectele importante ale strategiei propuse pentru proiect, cum ar fi:
examinarea diverselor optiuni;
folosirea sub-contractorilor pentru o parte din activitate (unde nu detii abilitati);
folosirea consultantilor pentru asistenta si consultanta;
refolosirea metodelor, proceselor si tehnologiei cunoscute.
Daca preferi, aceste date pot fi incluse in declaratia privind continutul proiectului.
O declaratie privind continutul proiectului
Acesta este locul ideal de inregistrare a altor date si trimiteri utile la rapoarte si proiecte relevante trecute. Documentul mai include:
limitele identificate ale proiectului - ce nu vei face;
standardele si specificatiile aplicabile;
specificatiile interne ale produsului;
specificatiile externe ale produsului;
standardele obligatorii impuse de legislatie;
specificatiile procesului;
specificatiile clientului;
procedurile de operare standard;
procedurile de achizitie;
standardele de calitate;
specificatiile si procedurile de testare;
termenii si conditiile sub-contractelor impuse de partile terte;
orice exceptie de la aceste standarde;
locul in care sunt pastrate standardele si specificatiile;
cum va fi masurat succesul;
presupunerile facute in proiect.
Declaratia despre continutul proiectului este un loc util de specificare a oricaror informatii relevante care sprijina si clarifica definirea.
Stii cum sa concepi un plan de afaceri?
Stii cum sa creezi o strategie de management?
Stii cum sa-ti prognozezi finantele?
Planurile de afaceri sunt necesare pentru a obtine finantarea necesara unei noi intreprinderi, pentru a vinde o afacere, sau a furniza strategia de management pentru viitor. Fara un astfel de plan, nicio banca, societate de capital, de risc sau management, nu va lua in consideratie finantarea fondarii sau extinderii unei firme.
Aceasta carte - "
Cum sa concepi un plan de afaceri
" - este conceputa pentru a te ghida in scrierea propriului tau plan de afaceri. Autorul, Brian Finch, co-fondator al unui puternic lant de librarii, iti ofera indrumarile specializate de care vei avea nevoie pentru a scrie un plan eficient. Te indruma de-a lungul intregului proces, abordand pas cu pas toate problemele importante.