Rentrop ∧ Straton
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Metode de evaluare - Masurarea volumului vanzarilor



Performanta activitatilor de vanzare se masoara, de regula, prin volumul vanzarilor intr-o anumita perioada de timp. Totusi, daca, de exemplu, un agent de vanzari isi desfasoara activitatea intr-o zona rurala, va fi nevoit sa-si petreaca o mare parte din timp calatorind si irosind astfel timp care ar putea fi dedicat vanzarii. Acest lucru nu se intampla in cazul agentului de vanzari care actioneaza intr-un oras mare, cu o densitate mai mare de clienti. Probabil ca agentul de vanzari din oras va realiza un volum de vanzari mai mare decat cel din mediul rural, chiar daca amandoi muncesc la fel de mult si au aceeasi pregatire.

Daca se tine seama de cele de mai sus si se delimiteaza corect categoriile de personal asupra carora se pot aplica criterii unitare de evaluare, aceasta forma de evaluare a calitatii activitatii profesionale devine nu numai obiectiva, ci si relativ simplu de aplicat si permite o ierarhizare destul de clara a membrilor unei categorii profesionale sau ai unui colectiv care realizeaza un acelasi "produs" in conditii similare. In functie de aceasta ierarhie se pot stabili trepte de salarizare, se poate evalua periodic progresul sau regresul angajatilor, se pot institui norme de recompensare sau promovare sau de sanctiune ori retrogradare a lor etc..

Pericolul caderii in unilateralitate si subiectivitate

Nu mai putin adevarat este ca acest criteriu, care se bazeaza exclusiv pe performantele individuale, nu cuantifica profesionalismul relatiei cu clientii, lucrul in echipa, relatiile cu superiorii si/sau cu subordonatii etc.

Solutia: adoptati criterii prin care sa se poata masura eficienta (numarul de contacte - apeluri telefonice, contacte fata in fata etc. - impartit la numarul de tranzactii incheiate, resursele consumate in raport cu valoarea comenzilor etc.), a caror valoare, corelata cu volumul vanzarilor, conduce la o evaluare mai obiectiva a performantelor salariatului.

Nu omiteti un aspect important!
In cazurile in care munca in echipa are un rol important, atitudinea individualista a unora dintre membrii care se preocupa numai de rezultatele lor poate dauna re­zultatelor echipei. Cooperarea in echipa poate da rezultate mai im­portante pentru intreprindere, decat rezultatele ridicate ale unor indivizi izolati. De aceea, este bine sa nu se evalueze exclusiv acelasi volum de vanzari ca nivel obligatoriu de atins, ci trebuie sa se foloseasca doua volume adaptate conditiilor specifice in care se reali­zeaza vanzarile, astfel ca cei doi vanzatori sa fie retribuiti cat mai echitabil, tinand seama de eforturile lor diferite determinate, obiectiv, de conditiile concrete ale vanzarii.

Un ultim aspect care trebuie luat in considerare se refera la caracterul realist al „targetului”; tinte fanteziste, in aplicarea carora salariatul este depunctat la evaluare, pot conduce la conflicte de munca, in conditii similare cu cele aratate la masurarea productiei.

Tags: metode de evaluaremasurarea volumului vanzarilorperformantanorme de recompensaretargetconflicte de munca


Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

Metode de evaluare - Masurarea volumului vanzarilor
Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Articole conexe

Vrei sa cunosti arta de a face economii? Iata cateva sfaturi bune

de Adela Simonescu
Multi oameni cred ca nu isi permit sa puna bani deoparte. In fapt nu isi permit sa nu puna bani deoparte. Sunt si oameni care cred ca mai au timp,...
Management si afaceri
Citeste mai departe

Educatie financiara de top: 15 sfaturi esentiale in 2016

de Adela Simonescu
Cateva sfaturi care sa va ajute sa construiti un 2016 cat mai prosper: 1. Cunoaste-ti valoarea. Evalueaza-ti competentele si contributia la bunul...
Management si afaceri
Citeste mai departe

Secretul afacerilor de succes. 10 sfaturi esentiale

de Maria Nicutar
Care sunt regulile de care vom tine cont pentru a cladi o afacere de succes?   1. Fa ceea ce iti place pentru ca altfel este complet pierdut....
Management si afaceri
Citeste mai departe

Educatie financiara de top. Gandurile care ne fac sa economisim mai multi bani

de Maria Nicutar
Avem mai multe haine decat ne trebuie. Nu apucam sa le purtam pe toate si deja ne dorim altele. Avem mai multe carti decat ne trebuie. Nu le-am citit...
Management si afaceri
Citeste mai departe

Comentarii0 comentarii

+

Adauga propriul comentariu aici



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

CITESTE RAPORTUL
SPECIAL
GRATUIT

7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR
"7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"
Adauga adresa de email si vei primi
GRATUIT raportul special