Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
ANALIZA: Cele mai importante trenduri in afaceri
Publicat de catre Www.manager.roNr. vizualizari: 3701 / Rating utilizatori: 5 din 1 vot
Care este cel mai important trend dupa care se ghideaza antreprenorii in zilele noastre? Daca ar fi vorba despre un concurs de Miss sau un campionat de skanderberg, succesul ar fi garantat de numarul mare de participanti. In cazul nostru, trebuie sa apelam la "sita" pentru a selecta ce este mai bun. Care sunt cele zece trenduri dominante in afacerile anilor 2000? Si mai ales, care este trendul potrivit pentru antreprenorul din dumneavoastra?
Pentru unii economisti, adiacenta in business reprezinta un trend demn de promovat. Alaturi de aceasta, enumeram si aparitia unui nou ecosistem de afaceri, noi modalitati de "cantarire" a afacerilor, aparitia unui nou tip de manager si valori ale managerului, ascensiunea clasei mijlocii de pe glob, noua diviziune a muncii pe plan mondial, "conectorul universal" sau mecanismele prin care afacerile pot fi conduse in calitate de "anonim", la scara uriasa, platformele de business, infrastructura "in nor", externalizarea talentului si mai ales ascensiunea elementelor de la baza piramidei, care devin sursa de inovatie.
Aceste trenduri permit unor companii-mamut, precum Apple si Amazon, sa inventeze o noua forma de business. Totusi, dezvoltarea nu este lasata doar in grija brandurilor mai sus amintite. Ar fi pueril sa credem asa ceva. Tencent din China, NHN din Coreea, Thomson Reuters, USAA, BigPoint Games, Facebook, Google, toate companiile puternice transforma trendurile in avantaje supreme. O companie-surpriza in acest caz este Unilever, care s-a extins pe piete adiacente, precum cea indiana.
Potrivit economistilor, exista cinci "piloni" ai EE (Elastic Enterprise) si companiile care migreaza mai repede spre acestia beneficiaza de cele mai mari profituri chiar si intr-un context economic incert. De ce este adiacenta atat de importanta in business? Adiacenta radicala in afaceri se refera la o strategie de achizitie/de piata care propulseaza cumparatorul/compania in sectoare necunoscute, unde nu are experienta necesara de management.
In mod traditional, orice forma de "aventurare" este insotita de risc. Un studiu Bain bazat pe 1.850 de companii arata ca CEL MAI SUSTENABIL VENIT PENTRU O COMPANIE APARE ATUNCI CAND ACEASTA ISI EXTINDE BUSINESS-UL INTR-UN SECTOR ADIACENT. Desigur, exista si reversul medaliei: 75% din companiile care au incercat sa se extinda pe piete adiacente au esuat.
Apple si-a extins afacerile de la muzica la telefoane mobile si tablete, NHN a trecut de la motoare de cautare la jocuri si plati online, Tencent s-a implicat in IM, jocuri si plati online, USAA a facut tranzitia la servicii de consultanta in vederea achizitiei de automobile si locuinte si Amazon nu ezita sa investeasca timp si resurse economice in tablete, dupa ce s-a facut remarcata cu serviciile excelente, tehnologia cloud si ereader-ul de succes Kindle.
Aceste mutari periculoase au fost realizate pe piete la fel de riscante si au avut sanse de reusita. Daca brandurile si-ar extinde business-urile in zone adiacente fara sa vina cu ceva nou, ar face dovada unui comportament "kamikaze". Dar aceste marci se situeaza dincolo de inovatie. Alte business-uri ar trebui sa ia aminte, pentru a "prinde" si secolele urmatoare.
Succesul creaza un nou nucleu de competenta in jurul a cinci mari piloni, care cu siguranta nu vor fi erodati de "trecerea apelor". Care sunt acesti piloni?
I. Platforma de afaceri pentru interactiune sporita - ex: Walmart si platforma sa;
II. Managementul eficient al ecosistemului de afaceri, care urmareste acapararea unei baze cat mai mari de clienti, pe care n-ai fi putut sa o administrezi in mod traditional;
III. Conectorii universali precum RSS sau API, care automatizeaza relatiile de afaceri;
IV. Infrastructura CLOUD care furnizeaza solutii IT la preturi modice;
V. O noua forma de management, pe care contributorul Forbes Haydn Shaughnessy o denumeste Sapient, situand-o dincolo de "dictionarul obisnuit de business"; managerul sfideaza modul traditional de conducere si il inlocuieste cu unul eficient, care aduce profit, recunoastere si continuitate.
Avem mai multe haine decat ne trebuie. Nu apucam sa le purtam pe toate si deja ne dorim altele. Avem mai multe carti decat ne trebuie. Nu le-am citit...