Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Procedurile de infiintare a unei firme s-au complicat si vor dura de doua ori mai mult
Publicat de catre Manager.roNr. vizualizari: 2428 / Rating utilizatori: 5 din 1 vot
Procedura de solicitare si eliberare a documentelor pentru infiintarea
unei societati comerciale s-a complicat, dubland timpul necesar lansarii
unei firme, astfel incat numarul agentilor economici noi va scadea cu
cel putin 20% in acest an, potrivit unor avocati specializati in drept
comercial.
"Noile reglementari privind infiintarea firmelor, corelate cu un al
doilea an consecutiv de criza economica, vor duce la o scadere cu cel
putin 20% a numarului firmelor noi", se arata intr-un comunicat al
cabinetului de avocatura Scarlatescu Law Office.
Anul 2010 este al doilea in care numarul celor care apeleaza la
serviciile unui avocat pentru infiintarea unei firme este in scadere,
iar noile masuri luate de Guvern vor duce la o diminuare si mai mare a
numarului celor care doresc sa-si deschida o afacere noua, potrivit
sursei citate.
Scarlatescu Law Office propune, ca solutie temporara, ca firma nou
infiintata sa aiba sediul social la cabinetul avocatului care
inregistreaza societatea comerciala respectiva.
"Procedura de solicitare si eliberare a documentelor pentru infiintarea
unei societati comerciale s-a complicat si in anumite conditii poate
duce la blocaje. Noua lege detaliaza procedura de obtinere de la
administratia finantelor publice a certificatului care atesta cate sedii
sociale sunt situate la acea adresa. Din pacate, ordinul nu stabileste
si procedura de radiere a sediilor din baza de date respectiva, motiv
pentru care pana la aparitia unei reglementari in acest sens,
apartamentele in care s-au inregistrat sedii in conformitate cu noua
procedura (sedii care din varii motive vor fi mutate in scurt timp) vor
ramane blocate intrucat in baza de date a administratiilor financiare
vor figura in continuare ca sedii sociale ale unor firme", a declarat
Simona Olteanu, Managing Partner la Scarlatescu Law Office.
Ca urmare, durata demersurilor de inregistrare a unei firme va creste
proportional cu durata necesara obtinerii respectivului certificat,
respectiv se va dubla.
Avocatii propun doua solutii pentru investitorii care nu mai au
posibilitatea inregistrarii sediilor sociale in apartamente, respectiv
folosirea cladirilor de birouri sau a sediului cabinetului de avocatura.
"Modalitatea prevazuta de legea avocatilor a ramas in vigoare si permite
stabilirea sediului social la cabinetele de avocatura, pentru cel mult
un an, fara posibilitate de prelungire. Aceasta a ramas singura
alternativa pentru un investitor care ar dori infiintarea unei firme in
cel mai scurt timp posibil, si fara prea mari cheltuieli/investitii
inainte de inceperea efectiva a activitatii", se mai arata in comunicat.
Avem mai multe haine decat ne trebuie. Nu apucam sa le purtam pe toate si deja ne dorim altele. Avem mai multe carti decat ne trebuie. Nu le-am citit...