Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Cheltuielile uitate in realizarea bugetelor
Publicat de catre Manager.roNr. vizualizari: 1973 / Rating utilizatori: 5 din 1 vot
Verificati intotdeauna sa nu existe cheltuieli pe care nu le-ati trecut
in buget. Ele nu vor avea surse de finantare si dvs. veti fi raspunzator
pentru acest lucru.
Iata cateva dintre cele mai frecvent uitate cheltuieli:
● cheltuieli legate de personal - costuri cu recrutarea, publicitatea
care se face in acest scop, cheltuieli cu deplasarile si diurna,
traininguri etc.;
● cheltuieli de lansare - cand doriti sa faceti o investitie veti face
cheltuieli cu cererea de oferte, cu analiza lor etc.;
● cheltuieli de management - cheltuieli cu sedintele Consiliului de
Administratie si ale Adunarii Generale a Actionarilor, cheltuieli legate
de publicarea rapoartelor anuale;
● cheltuieli cu auditarea - firmele cu actionari, creditori sau
parteneri comerciali externi sunt adesea obligate sa se supuna unui
audit intocmit de o firma recunoscuta international (de exemplu una
dintre "Big Four"), ale carei onorarii sunt de obicei substantiale;
● cheltuieli cu consultanta - adesea firma dvs. va fi nevoita sa apeleze
la serviciile unor consultanti externi pentru furnizarea unor servicii
specifice care necesita o inalta calificare (evaluarea unor active,
intocmirea unor planuri de fezabilitate etc.). Aceste servicii se
platesc, si nu ieftin;
● cheltuieli juridice - in cazul in care firma dvs. este angajata in
vreun proces, aceste cheltuieli trebuie neaparat incluse in buget;
● cheltuieli bancare - daca doriti sa apelati la metode de garantare a
incasarilor externe, precum forfetarea sau factoringul, sau vi se cere
sa garantati plata prin intermediul acreditivului sau prin scrisoare de
garantie bancara, va va costa. Incercati sa includeti in buget toate
aceste costuri.
Cheltuielile neprevazute
Pentru a evita aparitia unor cheltuieli neasteptate, pentru care firma
dvs. sa nu aiba surse de acoperire, este bine ca in fiecare buget sa
apara o linie de "Cheltuieli
neprevazute".
Aceasta va avea o valoare procentuala in general intre 5 si 10% din
cheltuielile prevazute in bugetul respectiv.
Avem mai multe haine decat ne trebuie. Nu apucam sa le purtam pe toate si deja ne dorim altele. Avem mai multe carti decat ne trebuie. Nu le-am citit...