Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Recrutarea personalului pentru compartimentul financiar
Publicat de catre Manager.roNr. vizualizari: 2725 / Rating utilizatori: 5 din 1 vot
Recrutarea personalului este activitatea prin care identificam persoanele cu acele abilitati solicitate de posturile vacante, dar si de atragere a acestora in cadrul societatii.
Pentru a gasi personalul potrivit pentru fiecare post in parte, puteti apela la angajatii actuali ai firmei care pot fi mutati sau promovati pe postul vacant.
Utilizarea surselor interne de recrutare prezinta o serie de avantaje evidente pentru compania dvs. si anume:
- candidatul este motivat ;
- compania cunoaste mai bine candidatul.
Dar, utilizarea acestei surse de recrutare atrage dupa sine si o serie de dezavantaje cum ar fi afectarea negativa a moralului candidatilor.
Totodata, pentru ocuparea unui post mai puteti apela si la piata fortei de munca (sursa externa de recrutare).
Alegerea unei metode de recrutare depinde in primul rand de costurile implicate de procesul de recrutare dar si de natura muncii de efectuat.
Dintre metodele de recrutare a personalului amintim : • publicarea de anunturi in cadrul companiei dvs., prin care anuntati posturile vacante in departamentul dvs., precizand denumirea postului, conditiile de selectie pe care trebuie sa le indeplineasca, nivelul orientativ al salariului.
Anunturile de angajare trebuie sa cuprinda informatii utile candidatilor si anume:
- profilul postului: analist financiar, economist etc.
- conditiile de munca: munca de birou, deplasari pe distante scurte sau medii etc.;
- evolutia carierei: precizati daca exista posibilitati de promovare si in cat timp;
- nivelul de scolarizare: studii medii, superioare etc.;
- responsabilitatile postului: planificarea, coordonarea si controlul activitatii financiare a companiei, cooperarea cu managementul companiei in vederea stabilirii bugetului de venituri si cheltuieli si a gasirii solutiilor financiare optime, intocmirea raportarilor financiare saptamanal catre managementul organizatiei, crearea si implementarea procedurilor financiare interne, coordonarea activitatii financiare la nivelul organizatiei, incheierea bilantului si a balantelor contabile pe perioade determinate de timp, predarea la timp si in mod corect si corespunzator a declaratiilor financiare, in conformitate cu legislatia romaneasca etc.
• apelarea la agentiile de recrutare specializate. Apelati la aceasta metoda in cazul in care doriti persoane cu o inalta calificare pentru postul vacant, de exemplu manager financiar;
• apelarea la cererile de angajare publicate in mass- media la sectiunile financiare este o metoda mai rar intalnita, cu precadere in firmele mici pentru activitatile sezoniere;
• recrutarea din unitatile de invatamant superior economic. Aceasta metoda o puteti folosi in cazul in care firma dvs. coopereaza cu una din institutiile de invatamant superior. Selectia o puteti realiza in perioada de efectuare a practicii de specialitate in departamentul financiar, putand testa pe aceasta cale calitatile profesionale, aptitudinile studentilor - potentiali colaboratori;
• recrutarea prin Internet - una din cele mai utilizate metode in ultimul timp. Aceasta usureaza efortul de cautare a candidatilor si totodata este si ieftina. De asemenea permite solicitarea de CV-uri conform structurii standardelor interne si se poate face o prima sortare a acestora in functie de cerintele postului.
Avem mai multe haine decat ne trebuie. Nu apucam sa le purtam pe toate si deja ne dorim altele. Avem mai multe carti decat ne trebuie. Nu le-am citit...