Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
17 semnale care anticipeaza dificultatile unei firme
Publicat de catre George MarinNr. vizualizari: 2777 / Rating utilizatori: 5 din 1 vot
1. In ciuda faptului ca oferiti conditii bune de munca si salarii
stimulative, fluctuatia personalului este mare. Explicatia ar fi ca
angajatii nu agreeaza stilul dvs. de conducere (greseli frecvente sunt
insuficienta comunicare si absenta implicarii subordonatilor in luarea
deciziilor).
2. Cheltuielile curente (telefon, deplasari, consumabile, articole de
birou etc.) sunt in crestere, dar vanzarile stagneaza. Asta inseamna
scaderea eficacitatii: de exemplu, pentru a vinde acelasi numar de
produse, sunt necesare de trei ori mai multe telefoane, scrisori de
oferta sau intalniri directe.
3. Transele creditelor obtinute sunt intotdeauna utilizate la maximum.
4. Va intra mai putini bani in cont, desi volumul vanzarilor este
acelasi. Situatia se datoreaza faptului ca debitorii dvs. intarzie din
ce in ce mai mult cu platile. Tot asteptand efectuarea acestor plati,
veti fi nevoit la un moment dat sa apelati la imprumuturi pentru a
rezolva nevoile presante, apoi debitorii vor intarzia din nou s.a.m.d.
Spirala aceasta poate deveni in scurt timp infernala.
5. Cresc tensiunile intre departamentele "Vanzari" si "Financiar".
Motivul este acelasi ca la punctul 4: vanzatorii nu sunt suficient de
selectivi in alegerea clientilor, vand oricui doar ca sa vanda cat mai
mult, iar departamentul financiar trebuie sa se ocupe de incasarea
banilor (in conditiile in care clientii sunt rau-platnici sau chiar
insolvabili).
6. Principalii dvs. clienti traverseaza perioade mai putin faste.
7. Depindeti din ce in ce mai mult de un singur client.
8. Pe piata isi fac aparitia produse sau servicii similare cu ale dvs.,
dar la un pret mai mic.
9. Inregistrati un procent anormal de mare de marfa returnata. Motivele
pot fi:
a) produsele sunt realizate defectuos;
b) nu mai raspund asteptarilor clientilor;
c) expedierile s-au facut la adrese gresite (din cauza grabei sau
neatentiei).
10. Aveti dificultati in a va aproviziona, pentru ca reputatia dvs. de
client serios a fost stirbita.
11. Eliminati cheltuieli necesare (cum ar fi cele cu reviziile tehnice
ale utilajelor), cu scopul de a economisi cat mai mult.
12. Va certati din ce in ce mai des cu asociatul (asociatii) dvs.
13. Intreprindeti actiuni cu un grad mai mare de risc ca de obicei.
14. Nu cunoasteti rezultatele financiare ale lunii in curs.
15. Petreceti din ce in ce mai putin timp in firma, corespondenta se
strange gramada pe biroul dvs. si intarziati cu rezolvarea ei.
16. Ii cereti contabilului dvs. sa umble la datele contabile, ca sa va
puteti lauda cu un profit atragator in fata potentialilor parteneri de
afaceri. O firma sanatoasa cauta sa plateasca impozite cat mai mici, nu
sa-si umfle artificial profitul.
17. Nu dispuneti de suficient numerar in firma pentru a rezolva niste
probleme destul de banale (plata unor colaboratori externi, decontarea
cheltuielilor de deplasare in interes de serviciu ale angajatilor etc.).
Avem mai multe haine decat ne trebuie. Nu apucam sa le purtam pe toate si deja ne dorim altele. Avem mai multe carti decat ne trebuie. Nu le-am citit...