Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Imi doresc angajati motivati si eficienti!
Publicat de catre Liviu DeculescuNr. vizualizari: 1974 / Rating utilizatori: 5 din 1 vot
Sa “obtii” pentru firma maximul din ceea ce angajatii tai pot oferi este
unul dintre obiectivele primordiale pe care ti le poti defini ca
manager. Angajati motivati inteligent inseamna o firma care poate oferi
mai mult la o calitate mai buna si, in acelasi timp, clienti mai
multumiti nu doar de serviciile/ produsele oferite, ci si de relatia cu
reprezentantii firmei.
Ce inseamna sa va motivati inteligent
angajatii?
1) Motivatia trebuie, in primul rand,
sa existe de la bun inceput. Omul potrivit la locul potrivit: un
principiu firesc, dar care din pacate este ignorat de multi angajatori.
Ne referim aici la 2 aspecte:
- “practica” de a angaja candidati a caror calificare depaseste clar
cerintele postului, conform mentalitatii “cu cat este mai pregatit, cu
atat beneficiile vor fi mai mari”. In realitate, aceasta practica este
de cele mai multe ori paguboasa, deoarece astfel obtineti, inainte de
toate, niste angajati frustrati;
- subestimarea importantei preferintei candidatului pentru o anumita
activitate. Este, evident, vital sa evaluam corect gradul de pregatire
si competenta a candidatilor pentru un anumit job. Aceasta evaluare
trebuie insa obligatoriu completata de cea a dorintei, atractiei pentru
activitatea ce ar urma sa o desfasoare. Este vorba despre placerea de a
face acele lucruri, dincolo de orice interes material sau de alta
natura. Capabilitatea si atasamentul sunt 2 “motoare ale succesului”
care trebuie sa functioneze la unison pentru a-si atinge scopul.
2) Platiti-va angajatii in functie de
performanta. Pentru aceasta este necesar sa definiti, impreuna cu
Resursele Umane, un sistem obiectiv, echitabil si transparent de
evaluare a performantelor. Prin “echitabil” ne referim la:
- “calibrarea” corecta a valorilor/ notelor/ intervalelor pentru
criteriile folosite la evaluare. Aceasta calibrare poate fi facuta in
functie de un istoric/ statistici proprii, pe baza unor benchmark-uri
externe sau combinand aceste 2 categorii de surse de informatie;
- comparabilitatea criteriilor si a pragurilor in cazul evaluarii unor
angajati cu responsabilitati asemanatoare.
3) Aratati-le angajatilor vostri
apreciere atunci cand fac o munca de calitate si, mai ales, cand
va depasesc asteptarile. In cazul unor rezultate extraordinare, oferiti
feedback astfel incat sa stimulati repetarea performantelor, dar fara sa
creati obligatie in acest sens. Procedati astfel incat si ceilalti sa
afle despre realizarile celui felicitat (printr-un email catre acesta cu
CC la colegi, aprecierea in cadrul unei sedinte importante etc.). In
acest fel, dati o alta greutate feedback-ului vostru si, in acelasi
timp, stimulati spiritul competitiv al celorlalti angajati.
4) Organizati actiuni gen team building
sau iesire la o masa in oras pentru voi si echipa voastra:
coeziunea grupului, increderea reciproca sunt factori insemnati in
ecuatia randamentului echipei. In plus, aveti astfel sansa de a va
cunoaste mai bine oamenii si, in mod particular, de a intelege bine cum
ii puteti motiva cat mai eficient. Daca este vorba despre o masa ori o
partida de tenis impreuna, alegeti, in masura in care stadiul
activitatilor o permite, alocarea din timpul de lucru a orelor dedicate
actiunii. In acest fel reduceti riscul de a crea, prin actiunea propusa,
stres si nemultumire.
5) Mizati pe flexibilitatea programului
de lucru: este total demotivant sa cereti (explicit sau nu) unui
angajat cu randament bun sa ramana peste program pentru intocmirea unei
situatii/ prezentari/ pentru finalizarea in termen a unui proiect, fara
a-i oferi in schimb posibilitatea de a lipsi de la munca atunci cand
are nevoie sau, pur si simplu, cand este obosit.
6) Adaptati-va, pe masura ce va
cunoasteti din ce in ce mai bine echipa,
metodele de motivare pentru fiecare
persoana in parte: fiecare dintre noi este unic si s-ar putea ca
un factor care pentru voi conteaza mult, pentru altul sa insemne destul
de putin.
Avem mai multe haine decat ne trebuie. Nu apucam sa le purtam pe toate si deja ne dorim altele. Avem mai multe carti decat ne trebuie. Nu le-am citit...