Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Esti un manager de succes?
Publicat de catre Liviu DeculescuNr. vizualizari: 4372 / Rating utilizatori: 5 din 1 vot
A fi un manager de succes nu inseamna doar capacitatea de a lua decizii corecte: un manager de succes trebuie sa fie, in acelasi timp, un bun lider.
Un lider valoros este acela care, dincolo de cunostinte si experienta, poate sa creeze o viziune curajoasa, dar in acelasi timp realista asupra viitorului firmei si, de-asemenea, sa-si formeze o echipa eficienta.
Calitatile de baza pe care un manager de succes trebuie sa le detina sunt:
Aptitudinea de a planifica:aceasta calitate este importanta atat pentru actiunile pe termen scurt, cat mai ales in cazul proiectelor pe termen mediu si lung. Un plan inseamna de obicei investitii care pot fi utile pe termen lung: poate ca ele vor avea o influenta negativa asupra profitului in primii ani, dar daca rezultatul “agregat” (pe toata durata de viata a proiectului) este de natura cresterii profitului si a cifrei de afaceri, atunci acea investitie merita facuta.
Un bun profesor: un manager are nevoie de o echipa capabila. Invatati-va angajatii care sunt responsabilitatile si sarcinile lor si, in acelasi timp, dati-le posibilitatea sa lucreze in modul cel mai eficient pentru ei. Imbinarea claritatii si fermitatii cu respectul atunci cand trasati sarcini reprezinta cheia spre succesul echipei!
Un bun ascultator: a lucra cu o echipa presupune sa intelegeti atitudinile si comportamentele angajatilor din subordine. Aflati care sunt factorii ce-i motiveaza si, in cazul unor probleme, evitati aplicarea unor retete “din carti”, alegand sa cautati solutia cea mai potrivita, adaptata cazului specific. Un bun ascultator este nu doar cel deschis la sugestiile membrilor echipei sale ci, mai mult, cel care isi incurajeaza personalul sa isi exprime ideile si opiniile.
Atunci cand un angajat nu este de acord cu decizia voastra, este important sa-l ascultati si, daca este posibil, sa propuneti o varianta de compromis.
Delegarea sarcinilor.Un bun manager isi cunoaste echipa suficient de bine incat sa gaseasca formula optima de a delega sarcini: ce si cui sa delege astfel incat activitatea sa mearga bine. Calitatea rezultatelor depinde in mod vital de capacitatea voastra de a comunica, de a explica. O greseala frecventa in cazul delegarii si, in general, al trasarii de sarcini este luarea in considerare doar a cunostintelor si experientei, nu si a motivatiei: altfel spus, de multe ori este preferabil (daca aveti posibilitatea) sa alegeti pentru un task o persoana care se pricepe si ii place, in locul alteia care este mai calificata, dar satula de acel gen de task.
Increderea in fortele proprii si entuziasmul: acestea reprezinta nu doar conditii vitale ale propriului succes, ci au si calitatea de a se transmite echipei, de a va “molipsi” angajatii. Increderea este conditionata in mare masura de alegerea pozitiei in concordanta cu experienta, cunostintele, realizarile si aptitudinile proprii.
Abilitatea de a-si motiva angajatii: respectul fata de angajati si aprecierea muncii lor sunt conditii esentiale pentru ca ei sa poata fi motivati. Dincolo de acestea, motivarea trebuie abordata in functie de “profilul” fiecarei persoane: pentru unii laudele si incurajarea functioneaza foarte bine atunci cand vrem a-i determina sa fie mai eficienti, pentru altii, dimpotriva, o presiune moderata da rezultate mai bune.
Principiul corelarii castigului cu rezultatele este mereu o reteta de succes.
Intuitie si flexibilitate: managerul eficient simte momentul cand este cazul sa “apese pedala de acceleratie” sau, dimpotriva, cand este mai potrivit sa “o ia batraneste”. Flexibilitatea, sustinuta de intuitie, presupune in primul rand curajul de a face schimbarea potrivita atunci cand este necesar.
Aceste calitati, impreuna cu motivatia si disponibilitatea de a munci sustinut, fac din manager “motorul” firmei.
Avem mai multe haine decat ne trebuie. Nu apucam sa le purtam pe toate si deja ne dorim altele. Avem mai multe carti decat ne trebuie. Nu le-am citit...