Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
7 afaceri inedite pe pietele occidentale
Publicat de catre Silvia Bucsan Nr. vizualizari: 2091 / Rating utilizatori: 5 din 1 vot
1. Acadele cu insecte. Un bat din plastic, 40 de grame de sirop colorat si o insecta veritabila – iata reteta unei acadele neobisnuite, care se bucura de mare succes in Germania.
Da, acadeaua are in interior o insecta, de obicei un greiere care a fost crescut intr-o crescatorie speciala, astfel incat forurile responsabile cu sanatatea publica sa nu aiba ce obiecta. Greierele chiar se mananca, fiind foarte bogat in proteine. Pretul produsului: cca 2 euro.
2. Spalatorie automata de biciclete. Spalarea bicicletelor poate aduce, ca o ocupatie secundara, venituri de peste 15.000 de euro pe an. Instalatia care se utilizeaza, opera unui inventator din Nürnberg, este adaptata pentru orice tip de bicicleta si functioneaza in sistem de autoservire. In functie de sezon si de amplasamentul statiei, 10-20 de persoane apeleaza zilnic la acest serviciu, platind fiecare in jur de 3 euro.
Intretinerea instalatiei dureaza numai o jumatate de ora pe saptamana, iar cheltuielile curente (energie, apa) se mentin la cote foarte scazute. Dupa 400 de cicluri de spalare, este necesara o noua alimentare cu substante de curatare. Afacerea se recomanda ca o a doua sursa de venit proprietarilor de magazine de biciclete si de spalatorii auto. Succesul ei depinde esential de amplasament: in München, o asemenea instalatie, montata langa o berarie in aer liber, are 40-50 de clienti pe zi.
3. Studio foto portabil. D-Flector arata ca o geanta diplomat subtirica. Dar atunci cand se deschide la 900 interiorul sau captusit cu un material textil special devine un excelent fundal pentru fotografierea diverselor produse. La activarea blitului, respectivul material textil straluceste si elimina toate umbrele din jur, astfel incat produsul pare suspendat in aer.
In acest mod, el iese “curat”, fara nici un decor in jurul lui care sa distraga atentia privitorului. D-Flector este foarte util in cazul fotografiilor publicitare si este folosit de obicei pentru realizarea imaginilor ce urmeaza sa fie postate pe Internet.
Acest studio portabil poate fi achizitionat impreuna cu o camera Canon digitala, ai carei parametri de expunere sunt ajustati automat cu ajutorul unui soft special. Gratie acestor dotari, oricine poate realiza fotografii de produs la un nivel profesionist. (www.sharpics.com)
4. Mesaje promotionale integrate in jocurile puzzle. Este vorba de inserarea logo-ului unei firme intr-un colt al puzzle-ului, urmarindu-se fixarea acelui logo in memoria utilizatorilor si recunoasterea lui in alte imprejurari.
Ideea nu este rea deloc: un joc puzzle presupune cateodata ore intregi de concentrare maxima, rastimp in care elementele ce trebuie asamblate sunt vizualizate de zeci de ori, astfel incat imaginea de ansamblu si toate detaliile ei ajung sa fie memorate extrem de bine.
Deutsche Bank a exploatat aceasta directie si a comandat 40.000 de jocuri de marime medie (36 x 49 cm, cu cate 500 de piese), cu fotografii ale sediilor sale de la Londra, Frankfurt, Tokio, New York si Madrid, imbogatite, bineinteles, cu logo-ul bancii. Cele 40.000 de jocuri s-au distribuit rapid, ba chiar s-au dovedit prea putine fata de solicitarile clientilor, fapt care a demonstrat ca intreaga campanie publicitara a fost o mutare extrem de inspirata.
5. Magazine fara vanzatori. Sa ne imaginam un magazin maricel, de vreo 400 mp, cu o oferta de pana la 3.000 de articole, in care clientii nu sunt nici serviti la tejghea, nici nu isi aleg singuri produsele din raft, ci se plimba agale prin fata unor vitrine inchise.
Dincolo de geamuri sunt aranjate produsele, toate insotite de o eticheta pe care sunt trecute pretul, cateva detalii (daca e cazul) si un cod. Clientul alege produsele dorite si noteaza codurile lor pe un bon de comanda pe care il preda la casierie. Un operator introduce comanda in calculator si, aproape simultan, intr-o magazie alaturata, de aceleasi dimensiuni cu magazinul, alt operator ia produsele solicitate din rafturi si le ambaleaza pentru livrare. Pana cand nota de plata este achitata, punga cu articolele cerute ajunge in bratele clientului.
In Olanda si Belgia, magazinele de acest tip au deja o oarecare traditie si sunt apreciate pentru preturile mici pe care le practica. Micsorarea preturilor a fost posibila datorita faptului ca asemenea magazine functioneaza cu personal putin (un director, un asistent, o casiera si un magazioner), lucru care permite afisarea unor preturi mai mici cu cca 15% decat cele ale concurentei.
Iar un alt factor de succes il constituie atmosfera total lipsita de stres: clientii se pot plimba nestingheriti prin fata vitrinelor, fara sa fie deranjati de vreun vanzator zelos. Studiile companiei Sellers & Sellers, proprietara magazinelor, arata ca majoritatea clientilor provine din randul persoanelor cu o cultura generala peste medie si foarte pretentiosi in calitatea lor de consumatori.
6. Fotografii aeriene.
Fotografiile luate de la mare inaltime starnesc interesul unei game variate de clienti: agentii publicitare, firme de constructii, primarii, agentii de publicitate. O directie importanta in care pot actiona prestatorii unui asemenea serviciu o constituie imortalizarea unor evenimente de interes major, cum ar fi o competitie sportiva, un concert, un miting, inaugurarea unui obiectiv industrial etc.
Modalitatea prin care se iau aceste fotografii consta in ridicare in aer a unui balon echipat cu o aparatura speciala, comandata de la sol. Foarte important este faptul ca aceasta aparatura ii permite operatorului sa vada pe un mini-monitor exact imaginile pe care le “vede” si camera aflata la zeci sau chiar sute de metri inaltime.
7. Automat cu bile de cauciuc.
Este un aparat stradal care face deliciul copiilor. Este plin cu bile de cauciuc de 3 cm diametru, cu cele mai diverse culori si modele: unele sunt transparente, altele reproduc piei de animale salbatice, altele au imprimate fete zambitoare sau curcubee. Dar, indiferent de aspect, toate sar de mama focului.
Copiii trebuie doar sa introduca o fisa intr-o fanta a aparatului, sa rasuceasca un maner si gata, bila le va cadea in palma. Izbita apoi de pamant, ea ii va tine ocupati mult timp si le va consuma eficient energia, spre bucuria parintilor. Un avantaj important este ca diversitatea de modele ii determina pe micii clienti sa se intoarca iar si iar la aparat si sa mai introduca fise, curiosi sa vada ce fel de bile le vor cadea in manute.
La o capacitate de 6.000 de bile si un pret de 50 de centi per bucata, aparatul aduce la fiecare golire 3.000 de dolari, din care cel putin 60% este profit. Iar exploatarea a 5-10 aparate poate furniza astfel o mica avere, cu un efort minim (sunt necesare doar vizite periodice pentru golirea seifului si aprovizionarea cu noi bile).
Totul este ca aparatele sa fie amplasate in locuri frecventate de copii: parcuri, mall-uri, centre comerciale. (www.allstarvending.com)
Avem mai multe haine decat ne trebuie. Nu apucam sa le purtam pe toate si deja ne dorim altele. Avem mai multe carti decat ne trebuie. Nu le-am citit...