Rentrop ∧ Straton
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cum procedeaza un agent de vanzari profesionist



Prezentarea unui produs este o actiune complexa (chiar daca vindeti agrafe de birou), delicata (chiar daca vindeti basculante) si care refuza automatismele (chiar daca vindeti unul si acelasi produs).

Aceste caracteristici deriva din faptul ca succesul unei vanzari consta in folosirea adecvata a unor cuvinte, atitudini si imagini.

Desi fiecare are un stil propriu in procesul vanzarii, anumite elemente de baza trebuie sa se regaseasca in orice prezentare. Altfel spus, indiferent de caracteristicile stilului propriu (cum anume spuneti), este obligatorie folosirea corecta a elementelor de baza ale unei bune prezentari (ceea ce spuneti). Iata acele elemente care nu trebuie sa lipseasca dintr-o prezentare de succes:

Cum procedeaza un agent de vanzari profesionist:

1. Treceti imediat la subiect. Incepeti cu „Scopul vizitei mele este..." si formulati-l cat mai succint posibil. Potentialul client doreste sa cunoasca motivul pentru care va aflati in biroul sau. Pe cat de rapid il veti formula, pe atat de destinsa va fi atmosfera in care veti discuta.

2. Fiti prietenos si degajat. Trebuie sa stabiliti un canal de comunicare interumana, altfel nu va exista nici o vanzare (daca cel vizat nu va place sau nu are incredere in dvs., nu va cumpara, indiferent ce ii oferiti spre vanzare). In acelasi timp veti putea obtine informatii de ordin personal, care trebuie memorate pentru contractele viitoare.

3. Puneti problema in termenii avantajelor pe care le oferiti, in loc sa insirati o gramada de chestii plicticoase despre produsul dvs. Vorbiti-i potentialului client despre foloasele pe care produsul sau serviciul oferit le-ar putea aduce lui insusi sau clientilor sai. Oamenilor nu le pasa de ceea ce faceti, dar devin brusc interesati daca ceea ce faceti poate sa le aduca lor beneficii. De aceea, incepeti sa va prezentati produsul de pe pozitia „sunt aici ca sa va ajut", si nu din postura „sunt aici ca sa va vand ceva".

4. Fiti dinamic si entuziast. Aceste stari sunt contagioase, iar o atmosfera tonica este o atmosfera prielnica vanzarilor.

5. Incercati sa smulgeti un zambet clientului. Dispozitia lui fata de dvs. va deveni automat una favorabila.

6. Folositi propozitiile de forta si termenii de specialitate din domeniul de activitate al clientului. Folosirea unui limbaj adecvat - de preferinta, chiar a jargonului meseriei - confera potentialului client siguranta ca dvs. chiar stiti nu numai ceea ce vindeti, ci si necesitatile specifice activitatii pe care el o desfasoara. Propozitiile de forta, sigure si afirmative, induc mesajul ca eventuala achizitie este sigura si profitabila.

7. Spuneti de ce sunteti dvs. diferit, in loc sa spuneti ceea ce sunteti, pur si simplu. Daca cineva cumpara, de exemplu, un copiator, el crede ca toate copiatoarele sunt la fel. Aratati-i ca ceea ce-i oferiti nu este exact la fel cu alte produse din aceeasi gama. Dar nu folositi cuvantul „concurenta"! Inlocuiti-l cu termeni de genul "producator standard" sau „produs obisnuit". Faceti-l pe interlocutor sa simta ca daca ar cumpara din alta parte ar fi greseala vietii lui, dar pentru aceasta fiti imaginativ, nu mincinos!

8. Exista o singura persoana care conteaza: cea a potentialului client. Vorbind in functie de nevoile si interesele lui, se stabileste automat cea mai potrivita tonalitate a discutiei, capabila sa netezeasca drumul spre incheierea tranzactiei.

9. Puneti intrebari inteligente. Aceasta este cea mai sigura cale pentru a va construi credibilitatea si a obtine increderea interlocutorului. Prin simpla adresare a unor intrebari, puteti obtine informatii importante, puteti crea interes, puteti capata increderea, puteti estima masura si maniera in care poate fi abordat viitorul (posibil) client. Dar intrebarile trebuie sa fie atent pregatite din timp.

10. Identificati dorintele personale si ambitiile in afaceri ale clientului. Veti putea construi, astfel, o relatie interpersonala suficient de solida. Uneori, intre cele doua categorii de teluri exista o stransa legatura.


Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

Cum procedeaza un agent de vanzari profesionist
Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Articole conexe

Vrei sa cunosti arta de a face economii? Iata cateva sfaturi bune

de Adela Simonescu
Multi oameni cred ca nu isi permit sa puna bani deoparte. In fapt nu isi permit sa nu puna bani deoparte. Sunt si oameni care cred ca mai au timp,...
Management si afaceri
Citeste mai departe

Educatie financiara de top: 15 sfaturi esentiale in 2016

de Adela Simonescu
Cateva sfaturi care sa va ajute sa construiti un 2016 cat mai prosper: 1. Cunoaste-ti valoarea. Evalueaza-ti competentele si contributia la bunul...
Management si afaceri
Citeste mai departe

Secretul afacerilor de succes. 10 sfaturi esentiale

de Maria Nicutar
Care sunt regulile de care vom tine cont pentru a cladi o afacere de succes?   1. Fa ceea ce iti place pentru ca altfel este complet pierdut....
Management si afaceri
Citeste mai departe

Educatie financiara de top. Gandurile care ne fac sa economisim mai multi bani

de Maria Nicutar
Avem mai multe haine decat ne trebuie. Nu apucam sa le purtam pe toate si deja ne dorim altele. Avem mai multe carti decat ne trebuie. Nu le-am citit...
Management si afaceri
Citeste mai departe

Comentarii0 comentarii

+

Adauga propriul comentariu aici



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

CITESTE RAPORTUL
SPECIAL
GRATUIT

7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR
"7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"
Adauga adresa de email si vei primi
GRATUIT raportul special