Publicat de catre Www.manger.ro
Nr. vizualizari: 1696 /
Rating utilizatori: 5 din 1 vot
Pasagerii care au rezervat bilete de avion
la
companiile aeriene care au dat faliment ar trebui sa primeasca
despagubiri, potrivit unei rezolutii care a fost adoptata de plenul
Parlamentului European, reunit la Strasbourg, informeaza un comunicat
remis, miercuri, agentiei MEDIAFAX.
PE invita astfel Comisia
Europeana sa examineze posibilitatea unei propuneri legislative pana la
1 iulie 2010, care sa aiba ca obiectiv specific acordarea de
compensatii pasagerilor acelor companii aeriene care intra in faliment .
Potrivit europarlamentarilor, propunerea legislativa ar trebui sa
defineasca inclusiv aranjamente financiare si administrative, inclusiv
principiul "responsabilitatii reciproce pentru pasageri si pentru toate
companiile aeriene care zboara spre aceeasi destinatie si care au
locuri disponibile si care ar putea astfel asigura repatrierea acelor
pasageri care sunt blocati intr-un aeroport strain, in caz de faliment
al companiei aeriene."
Eurodeputatii arata ca in ultimul deceniu
s-au inregistrat cresteri substantiale ale numarului de transportatori
aerieni relativ mici cu tarife reduse,
care opereaza pe destinatii de vacanta recunoscute, independent de
numarul de pasageri transportati. in aceeasi perioada, in industria
aviatiei s-au inregistrat 77 de falimente, care au avut ca rezultat, in
anumite cazuri, "situatii in care mii de pasageri s-au regasit blocati
la destinatie, fara a putea sa utilizeze biletul de intoarcere".
Potrivit sursei citate, ultimul exemplu a fost Sky Europe in vara
lui 2009, care nu a oferit nicio despagubire clientilor sai pentru
biletele achizitionate.