BlogulSpecialistului → Management si afaceri → Planul dvs. financiar ca element al unui plan de afaceri
Cel mai adesea, planul dvs. financiar tine de un plan de afaceri, pe care doriti sa-l intocmiti din diverse motive. In alte cazuri, acest plan financiar serveste, exclusiv, pentru scopuri interne ale firmei. Pentru a va atinge scopurile, verificati urmatoarele intrebari, inainte sa va puneti pe treaba:
● Ce informatii trebuie sa furnizeze, in mod predominant, planul meu financiar?
- in principal, derularea costurilor si a rezultatelor (calcularea rentabilitatii). Centrul de greutate al argumentatiei: obiectivul meu are sens!
![]() |
Orice afacere de succes se bazeaza pe un
plan de afaceri bine elaborat si pe un
marketing eficient!
|
- in principal, derularea lichiditatilor (calcularea lichiditatilor). Centrul de greutate al
argumentatiei: sunt solvabil dupa perioada planului!
● Cat de detaliat vreau sa intocmesc planul?
- referitor la intreaga firma sau explicat pana la fiecare element structural?
- reprezentarea viitorului pe termen lung sau scurt?
- la modul general sau detaliat pana ?la zi??
- document independent sau parte a unei reprezentari totale (plan de afaceri)?
- reprezentare completa cu toate cifrele sau numai esenta acestora?
● Pentru cine sunt destinate datele si concluziile?
- pentru mine insumi ca intreprinzator?
- pentru organele de conducere si colaboratorii firmei mele?
- pentru banca si alti parteneri de finantare?
- pentru cei care ofera participari?
- pentru clienti?
- pentru partenerii de afaceri, in sensul cel mai larg?
- pentru public?
● Ce forma trebuie sa aiba elaborarea mea?
- fara forma, pentru uzul personal sau in cerc restrans in cadrul firmei?
- sub forma de tabel cu date concrete si cu explicatii?
- sub forma de tabel executabil si convingator pentru terti si fara explicatii verbale?
Sfaturi practice:
In planul financiar renuntati la explicatiile amanuntite daca prezentati rezultatele intr-un document mai complex, cum ar fi un plan de afaceri.
Daca trebuie sa evidentiati provenienta datelor sau exactitatea efectiva a acestora, atasati-va tabelele, respectiv rezumatul acestora, si in anexa planului de afaceri.
Intr-un plan de afaceri este important sa existe tabele complexe, pentru ca iafirmatiile pe care le faceti pentru experti sau alti parteneri de afaceri, sa fie convingatoare si sa poata sustine informatiile prezentate.
Pentru mai multe articole despre: plan de afaceri apasa aici