BlogulSpecialistului → Management si afaceri → Oportunitatile oferite de mixul de marketing
Datorita noilor procese si fenomene, atat cantitative, cat si de natura calitativa, care actioneaza la nivelul economiilor nationale au sporit preocuparile pentru gasirea de noi concepte, modalitati si tehnici care sa ofere celor interesati cai de invingere a problemelor aparute si de a-si asigura o prezenta activa si competitiva pe piata.
Oportunitatile pentru standardizarea variabilelor mixului de marketing au fost prezentate in literatura de specialitate de mai multi autori.
Nu produsul este cel care ne ghideaza, ci nevoia. Nu cumparam ceea ce este produsul, cumparam ceea ce produsul face pentru noi.
Oamenii cumpara pentru ca au nevoie de ceva sau doresc acel lucru. Daca ii putem oferi cuiva motivele pentru a cumpara si scuzele necesare pentru a face acest gest, atunci sunt toate sansele ca vanzarea sa aiba loc.
Agentul de vanzari de succes este condus de dorintele clientului si orientat spre nevoile acestuia. Nu faceti greseala de a considera lipsite de importanta dorintele clientilor, deoarece acestia sunt impulsionati atat de ceea ce doresc cat si de nevoile pe care le au.
![]() |
Orice afacere de succes se bazeaza pe un plan de afaceri bine elaborat si pe un marketing eficient! ...Click aici pentru mai multe detalii! |
Gasirea clientilor este cea mai importanta cheie catre succesul in vanzari. Asa cum o calatorie de o mie de kilometri incepe cu un singur pas, tot asa pana nu ai un client nu ai sanse sa faci o vanzare. Centrul de influenta este sursa principala de clienti.
Agentii de vanzari trebuie sa identifice persoane cu influenta intr-o anumita comunitate, cartier, piata, organizatie si sa stabileasca o relatie cu acestia. Incurajand aceste persoane ca, mai departe, sa va prezinte prietenilor si cunostintelor. Astfel, puteti castiga un numar foarte mare de clienti foarte buni.
Asa cum bine se stie, cele patru elemente ale mixului de marketing sunt:
- produsul;
- pretul;
- distributia;
- promovarea.
Asadar, mixul de marketing este un ansamblu de strategii si tactici. Iar acestea sunt grupate in cele patru politici de marketing, privite prin prisma influentelor direct observabile asupra comportamentului consumatorului ca variabile:
1. variabile care tin de politica de produs;
2. variabile care tin de politica de pret;
3. variabile care tin de politica de distributie;
4. variabile care tin de politica promotionala.
Pentru mai multe articole despre: Marketing apasa aici