Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Regulamentul intern: aspecte esentiale ce trebuie stiute
Publicat de catre Legislatiamuncii.roNr. vizualizari: 3012 / Rating utilizatori: 5 din 1 vot
Potrivit art. 257 din Codul muncii, regulamentul intern se intocmeste de catre angajator cu consultarea sindicatului sau a reprezentantilor salariatilor, dupa caz.
Mai mult, art. 226 din Codul muncii, referindu-se la atributiile reprezentantilor salariatilor, prevede ca acestia au, intre altele, dreptul sa participe la elaborarea regulamentului intern.
Asadar, desi regulamentul intern este un act juridic al angajatorului, elaborarea acestuia presupune luarea in considerare si a solicitarilor salariatilor.
In elaborarea regulamentului intern, angajatorul are obligatia de consultare a sindicatului, respectiv a reprezentatilor salariatilor (art. 257 din Codul muncii).
Dupa ce regulamentul intern a fost elaborat, angajatorul are obligatia de informare a salariatilor cu privire la continutul acestuia. Ori de cate ori un nou salariat este angajat angajatorul are obligatia de a-i aduce la cunostinta prevederile regulamentului intern aplicabil si orice modificare a regulamentului intern va putea produce efecte numai dupa ce a fost epuizata din nou procedura de informare a salariatilor.
Prin urmare, regulamentul intern este un act juridic al angajatorului elaborat de acesta cu consultarea sindicatului sau a reprezentantilor salariatilor si orice modificare ar suporta regulamentul intern, aceste modificari nu isi produc efectele decat dupa ce angajatorul a parcurs din nou procedura de informare a salariatilor.
Apreciem ca nu trebuie dat un numar de inregistrare regulamentului intern insa aplicarea acestuia va fi reglementata printr-o decizie a angajatorului, decizie ce va avea data precum si numar de inregistrare. Procedura de modificare si comunicare a regulamentului intern poate fi stabilita prin contractul colectiv de munca aplicabil sau, daca nu exista contract colectiv de munca la nivel de unitate prin chiar continutul regulamentului intern.
Cu toate ca nu este reglementata in Codul Muncii sau in alt act normativ, invoirea reprezinta o notiune de care ne lovim adesea si pe care trebuie sa...