BlogulSpecialistului → Legislatia muncii → Avem persoane pregatite in domeniul securitatii si sanatatii in munca?
Angajatorii au obligatia de a organiza activitatile de prevenire si protectie in domeniul securitatii si sanatatii in munca, in urmatoarele moduri:
a) in cazul microintreprinderilor si al intreprinderilor mici, in care se desfasoara activitati fara riscuri deosebite, prin asumarea de catre angajator a atributiilor pentru realizarea masurilor prevazute de lege daca are capacitatea necesara in domeniu;
b) prin desemnarea unuia sau mai multor lucratori pentru a se ocupa de activitatile de prevenire si protectie;
c) prin infiintarea unui serviciu intern de prevenire si protectie;
d) prin apelarea la servicii externe de prevenire si protectie.
Normele de aplicare a prevderilor Legii nr. 319/2006 stabilesc criteriile in baza carora angajatorul va apela in cadrul propriei firme la unul sau altul dintre modurile de organizare a activitatii de prevenire si protectie expuse anterior.
Persoanele cu atributii in domeniul preventiei si protectiei muncii trebuie sa aiba competentele necesare desfasurarii activitatii. Nivelurile de pregatire in domeniul securitatii si sanatatii in munca, necesare pentru dobandirea capacitatilor si aptitudinilor corespunzatoare efectuarii activitatilor de prevenire si protectie, sunt urmatoarele:
a) nivel de baza;
b) nivel mediu;
c) nivel superior.
![]() |
In sfarsit, aveti o sursa sigura de explicatii si modele pentru a intocmi rapid si eficient orice fisa a postului! Click aici! |