Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Veste buna pentru angajatori! Va puteti recupera de la ITM datele pierdute din Revisal!
Publicat de catre Legislatiamuncii.roNr. vizualizari: 3076 / Rating utilizatori: 5 din 2 voturi
Ciprian Dragomir, seful ITM, a spus intr-un comunicat ca recuperarea datelor cu ajutorul institutiei este valabila deja de la 7 iunie a.c.
Asa cum se arata si in comunicat, conform art. 8 alin. (5) din HG 500/2011, angajatorul este raspunzator pentru pastrarea in conditii de securitate a datelor, precum si pentru pastrarea lor pe i perioada indelungata.
De asemenea, asa cum se precizeaza si in manualul de utilizare ReviSal, angajatorul trebuie sa isi salveze periodic datele inclusiv pe un suport extern, prin functia Salvare baza de date din meniul Instrumente, atunci cand are inregistrari in aplicatie mai multi angajatori sau tabul Export angajator din acelasi meniu, cand are de salvat un singur angajator.
Procedura pentru angajatorii de dimensiuni mijlocii si peste nivelul mijlociu
In cazul in care, din diferite motive, angajatorii de dimensiuni mijlocii si peste, isi pierd baza de date si nu o au salvata pe o alta unitate externa, atunci procedeul este urmatorul:
Angajatorul va prezenta inspectoratului:
- o cerere de recuperare, insotita de o copie a certificatului de inmatriculare;
- o imputernicire semnata si stampilata de angajator, in cazul in care persoana care solicita recuperarea este alta decat reprezentantul legal al angajatorului si o copie dupa actul de identitate al persoanei imputernicite.
Inspectoratul teritorial de munca va transmite solicitarea catre Inspectia Muncii, urmand ca dupa primirea bazei de date recuperata, sa o puna la dispozitia angajatorului, care, la primire va prezenta o imputernicir semnata si stampilata de angajator, in cazul in care persoana care primeste baza de date recuperata este alta decat reprezentantul legal al angajatorului si o copie dupa actul de identitate al persoanei imputernicite.
Procedura pentru angajatorii de dimensiuni mai mici
Pentru angajatorii de dimensiuni mai mici, inspectoratul va pune la dispozitie un Raport angajator pentru a avea informatiile corecte, urmand sa isi recreeze registrul prin reintroducerea datelor respectand in mod riguros identificatorii specifici fiecarei entitati - CUI, categorie, forma juridica, forma de organizare, nivel de infiintare pentru angajator, CNP pentru salariat, numar si data incheiere contract pentru contract.
Cu toate ca nu este reglementata in Codul Muncii sau in alt act normativ, invoirea reprezinta o notiune de care ne lovim adesea si pe care trebuie sa...