Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Decontarea cheltuielilor efectuate in numerar
Publicat de catre Www.legislatiamuncii.roNr. vizualizari: 5972 / Rating utilizatori: 5 din 1 vot
Vom stabili, in cele ce urmeaza, in ce masura decontarea cheltuielilor efectuate cash de catre un salariat in decursul unei luni se poate face la finalul lunii. Mentionam ca salariatul nu ia avans spre decontare. La finalul lunii aduce documente justificative cu diverse cheltuieli din intreaga luna (bonuri de combustibil, produse de curatenie, bonuri de taxi), platite cash de catre acesta. Vom stabili daca se poate face un singur decont cu data de 30 ale lunii, urmand ca firma sa distribuie banii printr-o dispozitie de plata.
Raspuns:
Decontarea cheltuielilor se poate face lunar pe baza de decont de cheltuieli la care vor fi atasate toate documentele, pentru evidentierea in contabilitate a acestora, insa este foarte important ca aceste cheltuieli sa se justifice pentru realizarea veniturilor.
In mod normal, se acorda un avans spre decontare catre trebuie ulterior justificat cu documente care trebui anexate la Decontul de cheltuieli cod 14-5-5" aprobat prin OMFP 3512/2008 privind documentele financiar-contabile.
Termenul de decontare trebuie stabilit prin procedurile interne ale sacietatii, de recomandat cel tarziu la sfarsitul lunii in care s-a acordat avansul.
Cu toate ca nu este reglementata in Codul Muncii sau in alt act normativ, invoirea reprezinta o notiune de care ne lovim adesea si pe care trebuie sa...